Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batterislukande process


corado

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har de senaste dagarna sett att batteriet i telefonen töms onormalt fort. Idag har jag knappt rört telefonen och ändå är batteriet snart tomt.

Jag gick in på batteriinställningen och såg att något som heter "10110" har dragit 53% av batteriet sedan senaste uppladdningen.

Både tvingad avslutning och rapportera är i grått.  

 

Sedan finns info om användning och där står GPS 15h och beräknad strömförbrukning 1215mAh.

Men jag har haft gps:en avstängd, så hur kan denna process använda den ändå? 

 

Någon som vet vad 10110 är? Det jag gjort på sistone är att installerat pokemon go och sedan också avinstallerat det. Kan det ha lämnat kvar denna batterislukande process?

 

Jag har en nexus 5 med den senaste androidversionen.

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från vilken källa har du installerat pokemon? Från officiella butiken eller från annan sida?

 

Min misstanke är att du hämtat från annan sida och då fått in något olämpligt i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan säga att en sökning på nätet gjorde mig inte klokare direkt, jag vet inte vad det är.

 

Du kan alltid testa rensa cache och data från exempelvis google play och andra appar och se om det hjälper.

 

Mitt enkla förslag är annars en systemåterställning, dvs nolla telefonen. En enkel process, enda du bör se upp med är att skapa kopia av alla filer du vill spara, bilder du tagit exempelvis, sms osv. De kan försvinna i processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner och kört en app som heter Clean Master och efter att den städat telefonen är 10110 borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...