Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Windows 10


Kullen

Rekommendera Poster

När jag skulle uppgradera min bärbara HP med Windows 8,1 (som var installerat när jag köpte den) till Windows 10 så hade den hållit på i 7 timmar när jag gick o la mej. När jag vakna hade laddkabeln lossnat och batteriet var slut o datorn död. När jag fick igång den så hade den återinsatt 8.1 o förbrukat det mesta av min återstående månadssurfpott. Min fråga  är måste jag köpa mer svindyr surftid för ett nytt försök eller finns det nåt annat enkelt sätt. Har ju bara 10 dar på mej att uppgradera gratis. Jag är nybörjare o klarar inte av nåt avancerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du möjlighet att gå hem till någon kompis med internetanslutning till fast pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om du kan göra som Cecilia nämner, gå hem till en kompis som har bredband till fast pris.

 

Hämta Windows 10 hos din kompis och spara den som en ISO-fil på kompisens dator.

Kopiera sedan över filen till en extern disk eller USB-minne.

Därefter ansluter du disken/USB-minnet till din dator och kopierar över filen till den.

 

Väl där packar du upp ISO-filen, vilket kan göras med 7-Zip.

Starta installationen och välj "Uppgradera" med alternativet att dina filer, program med mera inte ändras.

 

Du hämtar Windows 10 här genom att klicka på "Ladda ner verktyget nu".

Din finns instruktioner på sidan om hur du gör hämtningen.

 

Du kan också låta verktyget skapa ett startbart USB-minne och starta från det. Eftersom du inte är en avancerad användare föreslår jag att du hämtar ISO-filen och sparar den på din dator.

 

Här är länk till Windows 10:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

7-Zip är ett kostnadsfritt program och du hämtar det här:

 

http://www.7-zip.org/a/7z1602-x64.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan självklart ta med dig din dator till din kompis och hämta ISO-filen direkt till den. USB-minne eller extern disk använder du om du inte vill bära med dig din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...