Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Hans Lövström

Menyproblem i Windows 10

Rekommendera Poster

Hans Lövström

Jag får ibland felmeddelande (se filen fel) post-1547-0-17006500-1468945936_thumb.jpg när jag klickar på meny-ikonen (se filen meny) post-1547-0-79105500-1468945960_thumb.jpg på vindows 10, 

De flesta ikonerna på aktivitetsfältet fungerar utom Edge och sök, när jag klickar på dem händer inget.

Det går att högerklicka på meny-ikonen och får då upp texten (se filen text) post-1547-0-16825900-1468946018_thumb.jpg

Håller jag på och bootar om datorn ett antal gånger så fungerar allt till sist, men det är irriterande.

Vad kan problemet va?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Cecilia

Det finns flera trådar i Eforum om detta problem, men eftersom det räcker med att starta om datorn flera gånger är det troligen en Windows-uppdatering som krånglar. Ofta kan man se om det finns en väntande uppdatering genom att hålla musen över "Stäng av eller logga ut" och se om det något typ "Uppdatera och stäng av" i stället för bara "Stäng av" i undermenyn som då dyker upp.

Ibland är det antivirusprogrammet eller andra liknande program som gör att en uppdatering inte installeras ordentligt. Vad har du för antivirusprogram och liknande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hans Lövström

Kasparsky internet secure

Men det är väldigt jobbigt att starta om Windows kanske 10-20 gånger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
LARSAS
Postad (redigerade)

Kasparsky internet secure

Men det är väldigt jobbigt att starta om Windows kanske 10-20 gånger

Kaspersky IS 2016 fungerar utmärkt på våra Windows 10 datorer. När jag hade 2015 fick jag hämta och installera 2016 för att få det att fungera optimalt med Windows 10. Det är kostnadsfritt att uppgradera til senaste version

LARSAS

Redigerad av LARSAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Om du redan har senaste Kaspersky-versionen och gjorde en uppgradering till Windows 10, dvs behöll filer mm, kan det vara bra att avinstallera Kaspersky, köra deras rensningsprogram och sen starta om datorn innan en ny installation av Kaspersky.

Removal Tool: https://support.kaspersky.com/common/service.aspx?el=1464

Har du prövat med att logga ut och in i stället för att starta om datorn eftersom det står det i meddelandet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...