Hans Lövström Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 Jag får ibland felmeddelande (se filen fel) när jag klickar på meny-ikonen (se filen meny) på vindows 10, De flesta ikonerna på aktivitetsfältet fungerar utom Edge och sök, när jag klickar på dem händer inget. Det går att högerklicka på meny-ikonen och får då upp texten (se filen text) Håller jag på och bootar om datorn ett antal gånger så fungerar allt till sist, men det är irriterande. Vad kan problemet va? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Det finns flera trådar i Eforum om detta problem, men eftersom det räcker med att starta om datorn flera gånger är det troligen en Windows-uppdatering som krånglar. Ofta kan man se om det finns en väntande uppdatering genom att hålla musen över "Stäng av eller logga ut" och se om det något typ "Uppdatera och stäng av" i stället för bara "Stäng av" i undermenyn som då dyker upp. Ibland är det antivirusprogrammet eller andra liknande program som gör att en uppdatering inte installeras ordentligt. Vad har du för antivirusprogram och liknande? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Lövström Posted July 20, 2016 Author Share Posted July 20, 2016 Kasparsky internet secure Men det är väldigt jobbigt att starta om Windows kanske 10-20 gånger Link to comment Share on other sites More sharing options...
LARSAS Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Kasparsky internet secure Men det är väldigt jobbigt att starta om Windows kanske 10-20 gånger Kaspersky IS 2016 fungerar utmärkt på våra Windows 10 datorer. När jag hade 2015 fick jag hämta och installera 2016 för att få det att fungera optimalt med Windows 10. Det är kostnadsfritt att uppgradera til senaste version LARSAS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Om du redan har senaste Kaspersky-versionen och gjorde en uppgradering till Windows 10, dvs behöll filer mm, kan det vara bra att avinstallera Kaspersky, köra deras rensningsprogram och sen starta om datorn innan en ny installation av Kaspersky. Removal Tool: https://support.kaspersky.com/common/service.aspx?el=1464 Har du prövat med att logga ut och in i stället för att starta om datorn eftersom det står det i meddelandet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.