Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Välja och flytta fil


Grosvenor

Rekommendera Poster

Hej

 

Dags igen för en nybörjarfråga. Jag skulle vilja se villen fil(er) jag har i en mapp och sedan genom att klicka på en fil(er) flytta den till en annan mapp.

 

Tacksam för alla förslag

 

// Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är om du ställer in Utforskaren så att du kan markera i kryssrutor. Det görs via Kontrollpanelen / Alternativ för Utforskaren / Visning och bocka i Använd kryssrutor för att markera objekt.

 

Enstaka fil:

Högerklicka på filen välj Klipput och leta upp mappen du ska flytta filen till och välj Klistra in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enklaste är om du ställer in Utforskaren så att du kan markera i kryssrutor. Det görs via Kontrollpanelen / Alternativ för Utforskaren / Visning och bocka i Använd kryssrutor för att markera objekt.

 

Enstaka fil:

Högerklicka på filen välj Klipput och leta upp mappen du ska flytta filen till och välj Klistra in.

Hej

Som vanligt är jag otydlig. Tanken är att jag arbetar i Excel med exempelvis filimporter. Innan jag kör nästa filimport vill jag kontrollera att endast den rätta filen ligger i biblioteket som jag använder för import. Detta utan att gå ur Excel. Hade därför tänkt mig VBA-kodning för att göra detta. Ett formulär eller en "knapp" skulle jag helst vilja ha.

 

// Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...