Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill inte ha win 10 just nu


gandalfgrå

Rekommendera Poster

gandalfgrå

Jag har win 7 home edition idag på en bärbar som har ett tag på nacken. Sen en längre tid matas jag i tid och otid om att jag ska uppgradera gratis till win 10. Jag klickar alltid bort det meddelandet eftersom jag inte just nu vill ha win 10. Även om det är gratis några veckor till. Jag resonerar som så att jag är nöjd med win 7 och vill fortsätta med den. Tids nog så kommer jag säkert att köpa en ny dator och då kommer win 10 att finnas installerad på den precis som win 7 var på denna dator jag har nu. 

 

En fundering jag har är om någon vet om microsoft kommer att fortsätta med påminnelser om att man ska uppgradera till win 10 även efter att gratiserbjudandet gått ut?

 

En annan sak jag funderar på är om jag kan överföra allt jag har i min nuvarande win 7 version till en framtida ny dator med win 10 version utan problem? Alltså att man kopierar det som finns i denna dator till en USB sticka t.ex och sen för över det till en ny dator med win 10. Om det inte är något problem då finns det ju inte någon anledning att uppgradera just nu även om det är gratis. Förr eller senare kommer de flesta som köper en ny dator ändå att få en som win 10 redan är förinstallerad på. Eller resonerar jag fel? 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst något om det, men troligen kommer dessa påminnelser om att uppdatera till Win 10 på sikt försvinna från ens dator om man inte tills dess vill uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är den blå rutan med  påminnelse du menar, letar du upp KB3173040 i Windows Update och avinstallerar den. Sedan är kvitt påminnelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller också

Högerklicka på Aktivitetsfältet -> Egenskaper -> Anpassa -> GWX Skaffa Windows10 Välj Dölj ikon och meddelanden

 

Denna enkla åtgärd har räckt för mig i alla fall. Tidigare var jag tvungen att utföra den varje gång jag startade min stationära dator men sedan någon vecka tillbaka har påminnelsemeddelandena slutat komma.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Detta är det enda enklaste och fullt fungerande sättet (mig veterligt) att slippa ifrån detta med att hela tiden få irriterande uppmaningar om att uppgradera till Windows 10

För den som absolut inte vill ha Windows 10...

 

Och framförallt: man behöver inte installera något 3:e parts program.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...