Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
reso

Konstig dll fil vid uppstart

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

God Eftermiddag alla snälla forumister

När windows har startat och jag har mitt skrivbord framme så kommer det

en varning att den inte hittar en dll fil som heter:

RockabiesDc.dll

Är det någon som vet vad detta är för något

Kristian

Redigerad av reso

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en helt okänd fil, det finns inte på någon annan webbsida än denna enligt Google. Har du skrivit av rätt?

Har du avinstallerat något program innan meddelandet började komma eller har antivirusprogrammet tagit bort något skadligt/olämpligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God morgon Cecilia

Jag får kolla om det är från programmet Aspire 

det är ett program som används för fräsning med CNC maskin

Det är det enda jag kan tänka mig.

Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en helt okänd fil, det finns inte på någon annan webbsida än denna enligt Google. Har du skrivit av rätt?

Har du avinstallerat något program innan meddelandet började komma eller har antivirusprogrammet tagit bort något skadligt/olämpligt?

Så här ser skrivbordet ut när jag tog en print screen

post-33172-0-16981100-1468747437_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju testa med att tillfälligt flytta denna fil till en temporär mapp, och se om något program saknar den, det lär du nog ganska snabbt få reda på.

Kom bara ihop exakt var den låg, skriv gärna upp exakt var den ligger.

Är det mot förmodan en systemfil, brukar det inte gå att flytta den, då kommer det troligen info om det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju testa med att tillfälligt flytta denna fil till en temporär mapp, och se om något program saknar den, det lär du nog ganska snabbt få reda på.

Kom bara ihop exakt var den låg, skriv gärna upp exakt var den ligger.

Är det mot förmodan en systemfil, brukar det inte gå att flytta den, då kommer det troligen info om det.

Felmeddelandet anger väl just att filen inte finns, dvs rätt omöjligt att flytta på den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Felmeddelandet anger väl just att filen inte finns, dvs rätt omöjligt att flytta på den.

Det verkar som flien låg i  programmet Vectric Aspire

När jag avinstallerade programmet så försvann filen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Framgår bara av bilden att den angivna modulen/filen inte hittas, inte att den inte alls finns. Kan ju ha varit skadad på något sätt så att den inte har "hittats", därav mitt förslag att söka upp den och försöka flytta på den, men nu är ju problemet löst, så vidare diskussion blir ju onödig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som flien låg i  programmet Vectric Aspire

När jag avinstallerade programmet så försvann filen.

Menar du att du tidigare avinstallerade det programmet och eftersom filen då togs bort började felmeddelandet komma, dvs det låg kvar en referens till filen i registret, eller att du nu avinstallerade programmet så att referensen till filen togs bort?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du att du tidigare avinstallerade det programmet och eftersom filen då togs bort började felmeddelandet komma, dvs det låg kvar en referens till filen i registret, eller att du nu avinstallerade programmet så att referensen till filen togs bort?

God morgon

Jag är inte riktigt säker på om det togs bort tidigare.

Det enda program jag hade installerat i den nya laptopen var det programmet jag nu har tagit bort.

Jag gjorde först systemåterställning 2 ggr. men det hjälpte inte, så jag avinstallerade programmet och då försvann meddelande.

Jag skall se om det kommer tillbaks när jag har ominstallerat programmet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God kväll!

Håll koll på att det inte är antivirusprogrammet som tar bort filen.

ok min sköna... :D  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...