Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mappar i utforskaren


Rjson

Rekommendera Poster

Tjena! Vet inte om jag klickat på någon inställning, men när jag dubbelklickar på en mapp i utforskaren så öppnas den inte utan istället dyker en informations ruta upp som jag bifogar ett skärmklipp på. Skall jag öppna den måste högerklicka och välja öppna i menyn. Så var det inte för någon tid sedan. Och det går inte att skapa nya mappar förutom i "Bilder" , som jag då kan flytta till en annan plats.

Någon som har klarhet i detta?

R

post-114620-0-60627700-1468452574_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter mer som det är en komprimerad mapp.

Vad är mappen eller filens fullständiga namn, dvs inkl filändelse om det nu är en fil, högerklicka och välj Egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem var att när jag högerklickade i ett bibliotek oavsett om det var musik, bilder, dokument etc så dök inte det fullständiga meny alternativen upp. Där bla alternativet "Nytt" skall stå som då innebär att jag kan skapa en ny mapp tex. Om jag hade lyckats med att göra något fel i inställningar eller andra alternativ vet jag ej, men nu har jag återställt datorn utan att ha förlorat några filer och nu funkar det som det skall.

Det hade ju dock varit trevligt att veta vad som var fel. Lite kass å behöva återställa för ett sådant fel igen.

Ett annat alternativ som dock dök upp när jag högerklickade innan var CMD som jag inte vet var det kom ifrån eller vad det var till för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt problem var att när jag högerklickade i ett bibliotek oavsett om det var musik, bilder, dokument etc så dök inte det fullständiga meny alternativen upp. Där bla alternativet "Nytt" skall stå som då innebär att jag kan skapa en ny mapp tex. Om jag hade lyckats med att göra något fel i inställningar eller andra alternativ vet jag ej, men nu har jag återställt datorn utan att ha förlorat några filer och nu funkar det som det skall.

Det hade ju dock varit trevligt att veta vad som var fel. Lite kass å behöva återställa för ett sådant fel igen.

Ett annat alternativ som dock dök upp när jag högerklickade innan var CMD som jag inte vet var det kom ifrån eller vad det var till för?

"Det man inte vet har man inte ont av" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok Thanks! Tyckte det verkade bekant, men förstår inte hur det kunde hamna i den menyn? Vet inte om det stod cmd eller cdm? Hursomhelst "nytt" hade försvunnit...

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...