Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar startar ej pga grafikkortsfel?


divan

Rekommendera Poster

Min bärbara PacardBell startar inte alls, ingen indikering för hårddiskverksamhet. Batterispänning OK. Serviceverkstad säger att det beror på fel i garfikkortet, som är dyrt att reparera. Låter det rimligt?

 

Ej datakunnig, men tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt. Det kan också vara ett minne det är fel på. En dator kan inte starta med ett minne som är trasigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt. Det kan också vara ett minne det är fel på. En dator kan inte starta med ett minne som är trasigt.

Tack, då vet jag. Då får jag fundera på rep av gammal eller köp av ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, då vet jag. Då får jag fundera på rep av gammal eller köp av ny dator.

 

Det är ju bara en gissning från min sida. Går inte att säga vad som är fel utan ha testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörs ett tickande ljud från hårdskivan är det troligtvis läsarmarna som fastnat och datorn startar ej eftersom den inte kan läsa. Skruvade nyligen upp en hdd från en packard bell med liknande symtom och där hade läsarmarna fastnat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörs ett tickande ljud från hårdskivan är det troligtvis läsarmarna som fastnat och datorn startar ej eftersom den inte kan läsa. Skruvade nyligen upp en hdd från en packard bell med liknande symtom och där hade läsarmarna fastnat.

En dator ska starta även utan hårddisk. D.v.s. skärmen ska gå igång och bios vara tillgängligt, men i det här fallet händer ingenting om jag har förstått rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...