Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Familjemedlemmars lagringsutrymme i OneDrive


Mad Man

Rekommendera Poster

Hej,

 

När jag köpte min dator så ingick ett antal månader med ett antal månader med Office 365 inkl 1 TB OneDrive. Idag märkte jag att de bara var jag, och inte resten av familjemedlemmarna som hade tillgång till dessa 1TB. Övriga familjemedlemmar hade bara det vanliga 5GB.

 

Hur löser man det? Har det något med Office 365 licensen? Jag lyckas inte bena ut det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många licenser ingår?

För att samtliga familjemedlemmar ska ha till gång så måste man logga in med samma Microsoftkonto. Tror inte det går att koppla andra konto till ett annat konto men jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många licenser ingår?

För att samtliga familjemedlemmar ska ha till gång så måste man logga in med samma Microsoftkonto. Tror inte det går att koppla andra konto till ett annat konto men jag kan ha fel.

 

Är det så? Jag är också osäker. Har man ett 365 Home abonnemang så ingår 1 TB per användare. Och jag trodde att det var ett sådant som man hade under de första månaderna. Men jag kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår tydligt att det är per användare här men frågan är om man får mer än en användare på gratisperiod. Betalar själv för Office 365 och har därför inte fördjupat mig i det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...