Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur att eliminera?


Solspindeln

Rekommendera Poster

Solspindeln

Hur eliminerar man skapande av:

 

C:\users\Admin\Appdata\Local\microsoft\windows\webcache\webcacheV01.temp?

 

Tar bort den, men den är tillbaka vid nästa omstart. Var hittar man "roten till det onda"?

Den har samma storlek 524288 kb varje gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Hej Cecilia,

bra att du påvisar dess verkliga storlek, i min värld innehöll den "senaste årets surf". Den "onda" känslan kommer av att "någon" nyfiken ska kunna ha info om mina surfvanor. Naturligtvis finns det ett flertal som har det, speciellt min leverantör, och det är helt O.K.

Använder inte Tor el.dyl.

Använder Firefox och inte Explorer i Win7, men vid städning så återfinns ett gäng från Explorer. Har tolkat det som V01.temp är en fil kopplad till Explorer, och det är väl där det skaver....

Men när Du inte flaggar för "oegentligheter"....(?) så blir det mer hanterbart.

Det hjälper Verkligen att belysa "problemet", vinklarna gör att jag ~ser~ det från flera fruktsamma hörn..... det kanske bottnar djupare än mina surfvanor. NÄ,ä... inte kanske. Det kommer ur en light-schizoid delpersonlighet.....

...... Well! TACK!!! Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag använder inte Internet Explorer och del är processen taskhost.exe som använder filen webcacheV01.tmp och andra filer i den mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Ahhh.... Tack!

Då ska det (kanske) tittas närmare på taskhost.exe

eventuellt blir det en "luggning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen orsak :)

 

Du bör läsa sidan jag länkade till förut så du vet att du kan få problem om du stoppar etc. taskhost.exe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

:thumbsup:

JO,o! Cecilia, DET FINNS ORSAK! ......Ha! Ha!

Datorn är i dag, i många! fall, en LIVLINA! och som både Hjälper och "naturligtvis" trasslar (ofta självinitierat...), och det finns tusentals hjälpsajter. Men av olika grader...

DU och de andra har ett Renodlat Instruktivt sätt att Verkligen HJÄLPA, som förtjänar Högaktning! det är inga överord....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Hej Tune, kanske jag missförstår ditt inlägg....

men nog är vi väl överens om att det är jag som avgör om jag har ett datorproblem eller inte?

Varför skulle jag fråga om det INTE vore ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är du som avgör om du har något problem på datorn. Ja, du har missuppfattat min fråga, när jag frågade om du hade problem med datorn så menade jag problem med funktion som lagg eller annat som stör datoranvändningen och några sådana problem har du inte kommit med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Då förstår jag.

Det är som jag skrev tidigare: Det kommer ur en light-schizoid delpersonlighet.....

Det är mer jag, än min dator som laggar, jag får för mig ibland att "det finns intressen" på mina datorvanor eftersom jag ibland surfar "ohämmat", och HAFT en förmåga att halka in på troligen känsliga sidor.

Jag vet att jag är mindre än en "fis i rymden", men har vissa "skador".

Tack! för länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...