Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fungerar cd-spelaren när jag uppdaterar från Windows 8:1 till Windows 10?


Kullen

Rekommendera Poster

Min bärbara med Windows 8:1 har cd-spelare. Som jag fattar det måste jag köpa en app från Microsoft för att den ska funka om jag uppgraderar till Windows 10. Det har jag ingen lust med, så hur kan jag göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du menar, men CD-spelaren kommer inte sluta fungera.

 

Om du menar program för att spela musik, så har i alla fall jag kvar Media Player Classic efter att ha uppgraderat. I.o.f.s. har det för mig ingen betydelse, eftersom jag använder VLC-player.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja jag använder VLC (som är helt gratis) för nästan allting - utom när det gäller att spela upp musik och visa bilder:

Då använder jag Microsoft Fotovisare för bilder och musik med Windows Media Player - vilket jag tycker är väldigt bra.

gPost:  Windows 10 Tip: Find Windows Media Player and Set it as Default

 

Visst, VLC klarar allt, men jag kör på mitt sätt och det fungerar snabbt och oerhört bra för mig.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Grejen med VLC  (förutom att det är helt gratis) är att det stöder dom absolut flesta format oavsett film, bild eller ljud och man kan ställa in olika ljud-uppspelnings alternativ och själv kör jag med rak linje  utan pålägg dvs.jag har redan ställt in allt sådant i min Realtek ljudkontroll meny.

 

VLC stöder också numera hårdvaru-accelerering vilket betyder att den kan utnyttja grafikkortets GPU för renderingar av HD film.

 

Men -eftersom det är ett rätt så trögt program att starta upp för att spela musik eller visa små bildsnuttar och musik; så har jag som tidigare sagts: använder inbyggda Microsoft Fotovisare för bilder och musik med Windows Media Player

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då laddar jag ner VLC . Måste ha missuppfattat när jag läste om uppgradering. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...