Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

InternetExplorer blir svart när favoriter skall läggas till


frisse

Rekommendera Poster

Internet Explorer blir svart under en tid, från 10 - 30-40 sek, när en Favorit skall läggas till. Har jag fulläge på IE så blockeras hela datorn eftersom jag inte kommer åt andra program eftersom hela skärmen blir svart. Lösningen har blivit att kopiera webbadressen, öppna ett nytt fönster med IE, minska dess fönsterstorlek, klistra in webbadressen och sedan klicka på "Lägg till i Favoriter". Då kan jag fortsätta att jobba med IE nr. 1 eller med andra program under tiden som det förminskade IE nr. 2 jobbar på med sin svartruta. Jag har IE 11 och Windows 10 men detta har ingen betydelse eftersom problemet har funnits i flera år, även med flera äldre versioner av IE och Windows och även med flera datorbyten. När problemet uppstod kommer jag inte ihåg, i alla fall för flera år sedan. Innan dess så fungerade allt som det skulle. Eftersom jag har flera 1000 Favoriter, snyggt katalogiserade, så vill jag inte byta webbläsare, men jag tycker att det är jobbigt att hålla på och krångla med ytterligare ett IE fönster så jag hoppas att någon kan tipsa om hur detta problem kan lösas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten tanke (gissar vilt). Du har inte för många favoriter så programmet låser sig? Spontant känns det så men vet inte. (Har själv en ovana att spara för många favoriter i alla mina webbläsare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har flera 1000 Favoriter, snyggt katalogiserade, så vill jag inte byta webbläsare.

 

I Firefox kan man lätt importera alla favoriter från Internet Explorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DePhaz, låter troligt med för många favoriter. Har ca 7 000!

Cecilia, man kanske ska skicka över några tusen till Firefox.

Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt att hanteringen av favoriter inte är gjord för det antalet och eftersom det är helt olika hantering av favoriter i Internet Explorer resp. bokmärken i Firefox så kan det ena fungera bättre än det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...