Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket antivirusprogram ska jag välja?


nina 44

Rekommendera Poster

Hej.

Jag är osäker om jag får gå till väga på detta vis:

Ska a bor det förinstallerade Mac ...någonting.(ej fortsatt med nya datorn ännu, tidigare tråd nina44, gällande e-post igår).

Men innan jag kör igång bör jag ha bestämt mig för vad annat antivirus-program jag önskar.

Titta här på forumet och läst.

Är väldigt dålig/osäker med engelska, speciellt i sådana termer och uttryck inom sådant viktigt som säkerhet och sydd.

Använde Avg free och betalversion 2014 och-15 på min win7.

Ständigt var jag tvungen göra val, läsa olika inställningar och mer,- utan att vara riktigt säker på vad det innebar eller betydde.

Har förstått att kostnadsfria antivirus program på svenska och som verkligen är bra knappt existerar?

Tester hit, tester dit, tabeller och diagram.

Det gör inte mig "klokare" eller gör valet lättare.

Råd? Tips?

nina44 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.../Men innan jag kör igång bör jag ha bestämt mig för vad annat antivirus-program jag önskar.

Titta här på forumet och läst.

Är väldigt dålig/osäker med engelska, speciellt i sådana termer och uttryck inom sådant viktigt som säkerhet och sydd./...

 

Avast Free är på svenska https://www.avast.com//sv-se/index

 

Men som alltid krävs att tidigare antivirusprogram har avinstallerats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl tilläggas att Avast Free är ett av flera gratis avp=antivirusprogram som är populärt och fungerar bra. Läs gärna igenom länktexten, innan du bestämmer dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Bitdefender internet security. Ett mycket bra program, och inte svindyrt heller. Tyvärr inte på svenska, men lätt engelska. Inga onödiga frågor, sköter sitt jobb i bakgrunden. Är en trygghet att ha betalprogrammet för bankärenden mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Enklast är att du provar dig fram.

 

Ladda ned 30 dagars för att se om det fungerar på din dator. Tyvärr är det så att alla antivirusprogram inte fungerar på alla datorer. Ditt nätverk kan slåss ut och sluta fungera. Systemet kan få fnatt och slå bak ut.

 

För några år sedan pratade alla sig varma om F-Secure har jag för mig att det var. Det höjdes till skyarna som det bästa du kunde ha i datorn. Såklart gick jag på det. Köpte en fullversion, som visade sig inte fungera alls i min dator. Pengarna kunde jag inte få tillbaka då förpackningen redan var bruten. Det fick bli en bitter erfarenhet.

 

Ett annat gratis antivirus slog ut nätverket.

 

...så det är enklast att prova sig fram. Köp inget förrän du vet med säkerhet att det fungerar. Tyvärr är engelska det vanligaste språket i datorvärlden. Kan bli svårt att ta sig förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...