Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte skicka/ta emot mms


Danne W

Rekommendera Poster

Hej hopp,

Jag kan sedan 3 veckor inte skicka eller ta emot mms. Jag har en LG G3. Jag har comviq fastpris 195 och det har fungerat klanderfritt ett antal år. Jag har gjort alla tänkbara uppdateringar  av APN både fått det sms:at och manuellt genom supporten. Jag har bytt telefon och jag har bytt simkort. Mottagaren av mms:et får ett meddelande "hämta mms på tele2.se/hamtamms med följande kod" och när jag får mms står det "nedladdningen genomfördes inte, Tryck för att ladda ner"

Finns det någon bland eforums medlemmar som vart med om något liknande?

Tack på förhand från,

Danne 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Har du provat att starta om mobiltelefonen?

 

Nu har vi inte samma abonnemang, men jag hade liknande problem. Min operatör gav mig tipset att starta om mobiltelefonen. Tjoff, då gick det både att ta emot MMS och att surfa. Vilket inte fungerade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att starta om mobiltelefonen?

 

Nu har vi inte samma abonnemang, men jag hade liknande problem. Min operatör gav mig tipset att starta om mobiltelefonen. Tjoff, då gick det både att ta emot MMS och att surfa. Vilket inte fungerade tidigare.

Hej Stefan,

Tack för svaret. Jodå, telefonen har startats om några gånger...

Det enda jag kan tänka mig har hänt är att jag testade Mightytext, ett mailprogram för datorn men kan inte hitta sambandet eftersom den skickade via telefonen.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testar du med olika bilder eller är det en & samma bild varje gång?

tänkte om det fanns någon storleksbegränsning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är din telefon som är problemet, har du provat att skicka och ta emot mms till och från mer än en person?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är din telefon som är problemet, har du provat att skicka och ta emot mms till och från mer än en person?

Nja, har provat olika mottagare, telefoner osv. Tror att problemet ligger i abonnemanget, ska försöka lirka mig förbi supporten till teknikerna i morgon. Återkommer med uppdatering.

Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ihåg för en 10-15 år sedan, då fick jag liknande meddelande när någon skickade MMS till mig eftersom jag hade en telefon som inte klarade MMS. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla era svar. Problemet löst! Messenger var boven, efter har testat med android sms/mms tjänsten så fick jag det att funka Nu har jag avinstallerat messenger. Tilläggas kan att bara idag satt jag, via webben, med supporten på comviq i 1,5 timme och dom gav inte upp och lade upp det som ett ärende till slut. Efter avslutat så testade jag androids mms och det funkade.. Alldeles nyss ringde comviq-supporten men då var allt löst.

Heder till eforums och comviqs support. 

//Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Var det Google eller FaceBook Messenger som var boven ?

Det var googles messenger..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...