Ann-Cathrine Postad 25 juni, 2016 Share Postad 25 juni, 2016 Jag har i samtliga webbläsare, Chrome, Firefox, Edge problem med att webbsidor inte laddas in korrekt. Första sidan visas oftast på rätt sätt, t ex att söka bokpriser. När jag sedan går vidare och vill läsa på andra, tredje sidan osv så visas enbart text. Texten är oformaterad delvis och visas i blått. Menyer syns inte utan menyinnehåll läggs på rad, bilder visas inte. Jag har senaste uppdatering av Win 10, har gjort virusscanning och även rensat ut tempfiler. Likadant för samtliga hemsidor och i samtliga webbläsare. Jag har inte medvetet gjort ändringar för visningen av hemsidor. Jag tar gärna tips på hur felet kan åtgärdas. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 25 juni, 2016 Share Postad 25 juni, 2016 Vad har du för antivirusprogram, brandvägg och liknande program? Hur länge har det varit så här? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ann-Cathrine Postad 25 juni, 2016 Trådskapare Share Postad 25 juni, 2016 Jag har enbart Win 10 eget virusskydd samt Windows Defender. Det har varit så ett par dagar bara och jag har även testat att systemåterställa men felet kvarstår. Jag har alltså inget separat antivirus/ spyware program. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 25 juni, 2016 Share Postad 25 juni, 2016 Antivirusprogrammet i Windows 10 heter Windows Defender. Några saker du kan pröva för att ringa in problemet lite. Göra en återställning av samtliga inställningar i Internet Explorer (Internetalternativ - Avancerat-fliken). Kör Firefox utan några tillägg (väljs i Hjälpmenyn). Kolla upp hastighet och tid på Bredbandskollens webbsida. Har du flera datorer anslutna till routern? I så fall: Är det någon mer dator som är drabbad? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ann-Cathrine Postad 25 juni, 2016 Trådskapare Share Postad 25 juni, 2016 Antivirusprogrammet i Windows 10 heter Windows Defender. Några saker du kan pröva för att ringa in problemet lite. Göra en återställning av samtliga inställningar i Internet Explorer (Internetalternativ - Avancerat-fliken). Kör Firefox utan några tillägg (väljs i Hjälpmenyn). Kolla upp hastighet och tid på Bredbandskollens webbsida. Har du flera datorer anslutna till routern? I så fall: Är det någon mer dator som är drabbad? Tack för tipsen. Jag testade detta men det avhjälpte inte felet. Uppkopplingen i sig är också långsammare än tidigare, dock hamnar det inom acceptabla värden när jag mäter via Bredbandskollen. Det är enbart en dator ansluten till modemet. Jag har också gjort rensning via CCleaner men det har heller inte haft någon påverkan. Att köra Firefox utan tillägg avhjälpte inte felet tyvärr. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 25 juni, 2016 Share Postad 25 juni, 2016 Ingen orsak Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid. Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut? Skanna datorn online på http://www.eset.com/onlinescan/ och använd helst Internet Explorer till det. För att inte skannern ska ta för lång tid på sig stäng av ditt antivirusprogram under tiden.Välj alternativet Enable detection of potentially unwanted applications.Klicka på Advanced Settings.Ta bort bocken framför Remove found threats (Viktigt eftersom falsklarm förekommer).Bocka för:Scan ArchivesScan for potentially unsafe applicationsEnable Anti-Stealth TechnologyKlicka på StartNär skanningen är klar klicka på List of found threats, följt av Export to a text file om något hittas. Spara till en fil på skrivbordet, öppna filen, kopiera resultatet och klistra sedan in det i ditt svar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ann-Cathrine Postad 25 juni, 2016 Trådskapare Share Postad 25 juni, 2016 Resultat från scanningen ser ut så här: C:\Users\annca\Downloads\FreeBurningStudio [1].exe Win32/Adware.Agent.NQE application Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 26 juni, 2016 Share Postad 26 juni, 2016 Den utpekningen innebär att det programmet kommer att vilja installera reklamprogram också. Uppstod problemet i samband med att du installerade FreeBurningStudio? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ann-Cathrine Postad 26 juni, 2016 Trådskapare Share Postad 26 juni, 2016 Nej, det uppkom inte då, det programmet har funnits länge i datorn så måste ha en annan anledning. Jag raderade filen och samma fel i webbläsarna kvarstår. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 26 juni, 2016 Share Postad 26 juni, 2016 Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid. Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut? Gäller det oavsett om datorn är ansluten trådlöst eller med nätverkskabel? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ann-Cathrine Postad 26 juni, 2016 Trådskapare Share Postad 26 juni, 2016 Jag betalar för upp till 24/1 och får ut enligt senaste mätning 11 resp 0.83 så mätvärdena är ju dåliga. Responstiden var 30 ms. Jag har enbart testat med nätverkskabel, har aldrig kört trådlöst och har haft hastighetsproblem tidigare. Leverantören har kollat telestationen mm men det har då inte funnits något fel där. Förutom hastigheten så mäter Bredbandskollen en tid. Vilken hastighet betalar du för och vilken får du ut? Gäller det oavsett om datorn är ansluten trådlöst eller med nätverkskabel? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 26 juni, 2016 Share Postad 26 juni, 2016 11 Mbit/s är väl inte godkänt om du betalar för 24, det ska väl vara minst 12 man får. Det kan betyda att det är dålig kvalité på signalen vilket kan leda till konstiga problem. Visas sidan korrekt om du klickar för omladdning av sidan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.