Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lättanvänt hemsidesprogram kompatibelt med bef. hemsida


Lasse J

Rekommendera Poster

Vi (en förening) har en hemsida uppbyggd med Macromedia Dreamweaver 3 och idag kan vi inte bygga vidare eller redigera eftersom vi nu har Windows 10.

Hos Adobe är ju enda möjligheten att teckna avtal för senaste versionen ihop med en mängd andra program som vi inte behöver. Och till ganska stor kostnad.

Finns något lämpligt program från annan lev att köpa till rimlig peng så vi kan ha kvar hemsidan och enbart uppdatera/bygga ut?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Web-hotellet vet jag inte. men domän är hos .se Direkt.

Jag är inte ute efter ett gratisprogram men vill inte betala flera tusen för sidoprogram som jag inte behöver.

 

I värsta fall kan vi göra en helt ny hemsida om det blir smidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag har löst problemet genom att koppla upp min gamla dator med Win XP, vilket fungerar ihop med Dreamweaver 3.

Men jag har slarvat bort manualen.

Finns den att få tag på någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macromedia Dreamweaver 3 huga vad gammalt program... :)

Från Adobe:

 

Download the Windows Swedish Extending Dreamweaver 3 Help source file extendingdw3_se.zip (851K)

Download the Macintosh Swedish Extending Dreamweaver 3 Help source file extendingdw3_se.sea.hqx (1.2MB)

Macromedia - Dreamweaver - Using Cascading Style Sheets

Macromedia Dreamweaver - Frame Fundamentals for Dreamweaver 3

Etc. på Adobes sida bara att söka.

 

Adobe Dreamweaver forum svenska https://forums.adobe.com/search.jspa?q=Dreamweaver+3&place=%2Fplaces%2F1394839&depth=ALL

Adobe Dreamweaver support forum Engelska https://forums.adobe.com/community/dreamweaver

 

Lynda.com  fast denna kurs kostar trots att den är 14 år ( 2002), men man får några gratislektioner:

Learning Dreamweaver 3 - Lynda.com

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Web-hotellet vet jag inte. men domän är hos .se Direkt.

Jag är inte ute efter ett gratisprogram men vill inte betala flera tusen för sidoprogram som jag inte behöver.

 

I värsta fall kan vi göra en helt ny hemsida om det blir smidigare.

Webbhotell med en webbserver är där sidorna ligger fysiskt när de visas över internet.  Det är vad en liten förening brukar ha för att få det kostnadseffektivt. Vanliga webbhotell är t ex Binero, One.com.

 

Ett webbhotell erbjuder normalt Wordpress som det är väldigt lätt att göra webbsidor i utan att någon avancerad kunskap behövs.

 

Något behöver ni ju göra för en XP-dator lever ju inte för evigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...