Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HD videoupptagning till datorn


Xilla

Rekommendera Poster

Har överfört några egna HD-videoupptagningar till Adobe Premiere utan problem.Härefter filmade jag igen men de nya filmsnuttarna vill A premiere inte ta emot,den uppdykande infon säger att dessa bitar finns redan i datorn.Men de finns inte där.Jag testade att filma igen med ett nytt SD-kort men meddelandet är detsamma,dvs att filmen finns redan i datorn.Jag kan se alla filmupptagningar i A Premieres lilla förvisningsruta men de överförs inte.Vet någon vad orsaken kan vara,vad måste jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag överför filmfiler från min Canon videokamera frågar transferprogrammet om alla filer i kameran ska överföras eller om bara de som inte överförts tidigare ska överföras. Om du har möjlighet kan du ju välja det förstnämnda alternativet. Men det kräver att du har installerat kamerans transferprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget transferprogram finns i kameran.Det märkliga är att A premiere säger att filmen finns redan i datorn när jag använder ett helt nytt SD-kort .Musko.Jag återkommer om jag kan lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kameran finns inget transferprogram. Jag menar det transferprogram som brukar följa med kameran och som i så fall finns på en CD-skiva och som ska installeras i datorn. Ett sådant program brukar också finnas tillgängligt för nedladdning på kameratillverkarens supporthemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...