Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mozilla Thunderbird - Enter ger två rader


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Thunderbird 45.1.1

Efter att jag fått den senaste uppdateringen, ok, det kan ha varit sedan versionen 43.x.x. eftersom jag fick detta tätt inpå varann.

Så varje gång jag skriver ett e-post meddelande eller svarar på ett så blir det en extra rad varje gång jag trycker Enter.

Ser ju bedrövligt ut med en e-post som har varannan rad med en tom rad!

 

Har aldrig varit med om liknande förut och enda vägen nu är att trycka [shift] + [Enter] för att direkt komma till nästa rad.

Det blir då alltså ingen sk. "carriage return" utan en sk. "line feed" med det jag temporärt löser detta med.

 

Väldigt frustrerande och vad kan detta bero på och framförallt; hur lösa det?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ha, perfekt, men eftersom lösningen var på engelska så bifogar jag härmed instruktion på svenska:

 

I menyn klicka Verktyg > Alternativ > Markera 'Skriva' > under detta klicka 'Allmänt' (Obs! ej Allmänt i flikarna ovan) > Bocka ur rutan nedan som säger " När du använder styckeformat, entertangenten skapar ett ett nytt stycke" => kicka Ok

post-73434-0-72080600-1466201332_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar bli allt vanligare att Enter står för nytt stycke och inte ny rad. Det är samma sak i ett forum som nyligen gått över till senaste versionen av IP Board, väldigt irriterade när man hela tiden får hålla på och ändra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hoppas jag det drööjer innan vi får den senaste versionen för IP Board lär väl inte tillåta någon fix för den som så önskar, som Thunderbird gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...