Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel personalkalkyl


Tiaann

Rekommendera Poster

Hej,

 

Mitt namn är Kristian och jag har precis startat en restaurang. Skitkul men jag skulle behöva lite hjälp med löneuträkning. Personalen stämplar in och ut så att jag vet hur många timmar dem jobbar per dag. Kan någon hjälpa mig skapa en uträkning i excel där jag kan se antal timmar per dag och vad lönen blir. Kruxet är att det även ska in OB tilläg alla dagar 20:00-06:00.

 

Jag tänker mig följande upplägg: A-dautm, B-start, C-slut, D-total arbetstimmar, E-antal timmar OB, F-lön utan OB, G-Lön med OB.

 

 

Hoppas någon vänlig själ vill hjälpa mig med detta.

 

Peace!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ något liknande?

Tiaan.xlsx

 

Väldigt basic just nu. För tillfället beräknar den övertid för de som jobbar endast dagtid, men det är bara en IF sats som saknas. Hinner inte skriva in den nu, men ska fixa det så fort jag får ett par minuter över.  ;-)

Ser även att den räknar lite fel på övertidstimmarna för närvarande.

 

Jag vill mest  utröna vad du vill ha innan jag lägger ned tid på det.

 

Lite osäker på vad F-lön och G-lön är, men jag tog initiativet att lägga lönerna på ett separat blad ("löner" eftersom de antagligen blir individuella. Ändrar du dem där ändras alla (inkl tidigare uträkningar) just nu. Även detta kan naturligtvis ändras med start och stoppdatum på lönerna.

 

Säg bara till vad du vill ha så fixas det. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagstadgad rast/lunch har man efter 5 arbetade timmar och räknas normalt inte som betald arbetstid.Men hur det tillämpas på restauranger vet jag inte, där man kanske har svårare att gå ifrån, man kanske äter på stående fot "direkt ur grytan"?

Maten som man äter är skattepliktig, men det behöver ju inte stå på excelbladet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt Johan.

Din lösning är betydligt mer genomarbetad än min 10 minuters bok, vilket visar på att jag hade en bit kvar innan jag var i mål.

 

Vi behöver inte uppfinna hjulet mer än en gång. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför den tråden är fastnålad.

 

Om ni kommer över trådar som har bra innehåll, som den länkade, kontakta mig om ni tycker den ska nålas fast.

Just tidsberäkningar kan bli rejält komplexa, därav att den tråden är nålad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...