Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverkskabel + Range extender till stuga


torpet12

Rekommendera Poster

Jag försöker lösa dotterdotterns streamhunger med hjälp av en 30 m lång nätverkskabel till grannstugan och därinne plugga in en D-Link -dosa i vägguttaget. Som trådlös räckviddsförlängare i det egna huset fungerar den utmärkt. Dock får jag inte till en kabelanslutning mellan D-linken och min Dovado Tiny 4g router. Kommer inte, med hjälp av datorn, in på D-Linkens "hemsida" pga att man kräver ett password som man i konfigurationsanvisningen säger att jag inte behöver! Låst läge mao. Någon som har liknande erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Det slog mig en sak:

 

Dock får jag inte till en kabelanslutning mellan D-linken och min Dovado Tiny 4g router. Kommer inte, med hjälp av datorn, in på D-Linkens "hemsida" pga att man kräver ett password

Vilken D-link router är det, modellbeteckning?

 

För att detta skall fungera behöver du koppla din dator direkt till routern via kabel och ändra.

Eftersom du har två st. enheter på samma nätverk kan inte båda ha samma IP-adress.

 

Tex. om båda har 192.168.1.0 så ändra i den andra så den har 192.168.1.1

Ja bara en fundering. Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bifogade instruktionen gällde tydligen räckviddsförlängningen och där hade jag inga problem. På webben har jag nu i deras manual hittat hur man skall göra för att få till en extra AP. Det finns en olika applikationer och jag börjar långsamt och försiktigt ta in hur det skall gå till. Inte lätt för en Pre-WW II som inte behärskar "datoriska". WML!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...