Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird: Infoga bild i mailtext...


Hans  Peter

Rekommendera Poster

Hans  Peter

Funderar på att byta mailklient. Hur infogar (inte bifogar) man en bild i löpande mailtext i Thunderbird?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Hur korkad får man vara?  :wub:

Så här gör man;

Välj Nytt meddelande-Ställ cursern i rutan där man skriver texten-Välj Infoga på Menyn högst upp.

Kan det bli enklare?

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, man lär sig alltid något nytt, thunderbird är ett ganska mångsidigt mailprogram, bara att ge sig ut och utforska :thumbsup: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Kan det bli enklare?

Ja faktiskt ännu enklare (om man kör TB i fönsterläge eller har två bildskärmar):

Dra bara en eller flera markerade filer från Utforskaren till TB:s högra sida om mottagarfältet => en ny ruta öppnas automatiskt och släpp.

 

post-73434-0-08465300-1465143224_thumb.png

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Tack, Flyfisherman, efter en del funderande förstod jag vad du menade med "fönsterläge". Men såvitt jag kan bedöma följer bildfilen då med som bilaga, dvs. själva bilden blir inte inbäddad i texten. Rätta mig gärna om jag har fel  :) .

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Aha, ja det är riktigt missförstod lite :blush:  men vill du bädda in en bildfil i själva textrutan - inget kan vara enklare:

Bara dra dit bildfilen och släpp.

Har du text före och efter så släpp den precis där du vill ha den, fast du kanske måste se till att du har en tom rad emellan.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans  Peter

Ja, nu håller jag med dig. Det var faktiskt ännu enklare.... :pfasmiley:

/hans peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...