Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Två Apple-ID ställer till det


Mållgan

Rekommendera Poster

För en tid sedan bytte jag och hustrun bostad och internet- och epostoperatör samt epostadress. Mitt  Apple-ID hade ett namn som liknande den gamla epostadressen och efter flytten skapade jag ett nytt Apple-ID kopplat till den nya epostadressen. Apple-ID "används" i min Ipad och i min Iphone. Efter skapandet av det nya Apple-ID:t har Ipaden, varje gång jag startar den, inlett med rutan med uppmaningen "Apple-ID-verifiering. Ange lösenordet för (det gamla Apple-ID:t) i Inställningar". När jag därefter i "Inställningar" loggar in på det gamla Apple-ID:t, så kommer där uppmaningen att ändra lösenord, trots att detta Apple-ID inte har samma lösenord som det nya Apple-ID:t. Om jag då ändrar lösenordet i det gamla Apple-ID:t så borde ju allt vara frid och fröjd men vid nästa Ipad-start kommer uppmaningen att ändra lösenordet för det nya Apple-ID:t. Om jag då gör det så kommer vid nästa Ipadstart uppmaningen att ändra lösenordet för det gamla Apple-ID:t. Givetvis ändrar jag inte till samma lösenord för de två Apple-ID:na. Och så håller det på som i en oändlig loop.

Hur göra för att helt enkelt ta bort det gamla Apple-ID:t. När jag googlar på detta förefaller det faktiskt som om det inte är möjligt att ta bort ett befintligt Apple-ID.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått till det nu. Det hade att göra med att jag hade olika Apple-ID-namn i iCloud resp i 'iTunes Store och AppStore".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...