Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att starta datorn i dockan


pussgurkan

Rekommendera Poster

pussgurkan

Jag har nyligen uppdaterat min HP EliteBook 8560P från Windows 7 (64 bit) till Windows 10. Fick initalt problem med att stänga av datorn, vilket jag nu har löst, men också problem med att starta upp datorn i dockat läge. Datorn bootar upp normalt men vägrar att ladda in Windows så länge som den sitter i dockan. Tar jag ut datorn ur dockan startar den problemfritt. Jag kan därefter trycka in den i dockan och gå vidare. Datorn sitter i en HP Docking Station. Jag upplever det som lite opraktiskt att hantera datorn på detta sätt, då den alltid har startat i dockan tidigare. Jag skulle därför vilja finna en lösning på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Vet du exakt vilken modell det är på dockningsstationen? - borde finnas någon etikett på den som visar vad HP benämner den. Vad jag får fram vid lite googling är att det kan finnas en firmware-uppdatering till din dockningsstation att installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pussgurkan

Nej, jag vet inte exakt vad dockan heter. Det står bara "HP Docking Station" på etiketten intill serienumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pussgurkan

Jag tror att det är fråga om en HP 90W Docking Station. Min ser likadan ut i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...