Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fel? felmeddelande vid nerladdning


äppelsaft

Rekommendera Poster

äppelsaft

Hej

 

Jag skulle ladda ner ett par program till datorn från ninite.com. Jag får felmeddelandet an error occured (0x80072ee7);; 371 

This PC's clock appears to be set wrong. Please make sure both the year and date are correct. If the clock is wrong Ninite's secure digital signature checks may fail.

 

Innan har jag laddat ner program därifrån utan några problem alls och tiden på datorn ska vara rätt inställd. Något om DSN fick jag upp när jag valde reparera och diagnostisera dator, kan jag ändra något där. Det går inte heller att installera tillägg i webbläsaren. (Jag har nyligen ominstallerat och reparerat windows pga av virus )

 

 

 

Snabb hjälp skulle vara mycket uppskattat

 

Flera sajter syns inte heller i sitt ursprungliga format för mig, det är nästan bara text som visas , kan det vara något java, jag saknar som är orsaken. Däremot fungerar det att installera tillägg i webbläsaren på ett standardkonto på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag skulle ladda ner ett par program till datorn från ninite.com. Jag får felmeddelandet an error occured (0x80072ee7);; 371 

This PC's clock appears to be set wrong. Please make sure both the year and date are correct. If the clock is wrong Ninite's secure digital signature checks may fail.

 

Innan har jag laddat ner program därifrån utan några problem alls och tiden på datorn ska vara rätt inställd. Något om DSN fick jag upp när jag valde reparera och diagnostisera dator, kan jag ändra något där. Det går inte heller att installera tillägg i webbläsaren. (Jag har nyligen ominstallerat och reparerat windows pga av virus )

 

 

 

Snabb hjälp skulle vara mycket uppskattat

 

Flera sajter syns inte heller i sitt ursprungliga format för mig, det är nästan bara text som visas , kan det vara något java, jag saknar som är orsaken. Däremot fungerar det att installera tillägg i webbläsaren på ett standardkonto på datorn.

 

Hej!

 

Har du prövat med flera webbläsare?

 

Har du kollat datorklockan mot en klocka som säkert går rätt?

 

Får du upp samma meddelande om DNS om du väljer att reparera en gång till?

I så fall är det bra om du skriver av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äppelsaft

Hej!

 

Har du prövat med flera webbläsare?

 

Har du kollat datorklockan mot en klocka som säkert går rätt?

 

Får du upp samma meddelande om DNS om du väljer att reparera en gång till?

I så fall är det bra om du skriver av det.

Ja, jag testade med firefox och det funkade inte där heller. Jag körde en sfc/scannow och som hade hittade och fixat felen. Sen installerade jag senaste drivrutinerna för nätverkskortet eller internet. Inte helt hundra på vad felet var, men jag testade igen och ninite visades i rätt format och allt fungerade som vanligt med nedladdning. Klockan är inställd på samma tid och geografiska zon som förut.

 

Det löste sig, men tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...