Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bränning HJÄLP !!!!


Fredrik Grönlund

Rekommendera Poster

Fredrik Grönlund

Jag har ett problem med bränning av en skiva. Den skiva jag vill kopiera är en 74 minuters skiva. Men jag kan inte bränna den till en 74 minuters skiva utan måste använda en 80 min skiva. Vad beror detta på ??. Jag har hört att det skall finnas speciella program.

 

HJÄLP !!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall finnas ett program som heter cdrwin eller liknande som tydligen skall vara lite mer "förlåtande" när man kopierar skivor. Jag har inte testat det själv, men vem vet... det kanske funkar.

 

mvh

Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vanlig 650mb cd är väl på 74 minuter så jag förstår inte problemet riktigt.Kanske din skiva är på nån mb mer eller exakt 650mb.Det ska ju va plats för innehållsförteckningen med.Den varierar väl i storlek beroende på antal filer?Jag vet att med Kodak Gold går det inte att överbränna en enda byte över 650,den tjurar direkt,men byter jag till Fuji i det läget kan jag gå upp på minst 655mb utan vidare.

Är kanske samma strul med andra märken med så prova lite olika CD:s och se om det går.Det här gäller när jag kör med Easy CD.Jag har alldrig legat nära gränsen med CdrWin så jag vet inte hur det går med det progget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om din brännare stödjer det och du har programmet Nero ( helst senaste varianten 4.0.3.0 )så kan du överbränna dina skivor. Gör som så! När du har startat Nero gå upp i menyn File, där skall du välja preferences.

Gå sedan till fliken Expert Features sätt ett kryss i - Enabled overburn disk at once burning.

Ställ sedan in följande siffror i rutorna nedanför: 82 min 59 sek 59 frm

 

Hoppas att detta kan hjälpa dig, då det har hjälpt mig!

 

Mvh

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...