Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Office 365 i W10 och på Ipad


Akki

Rekommendera Poster

Har uppgraderat från Microsoft Office 2010 till Office 365 som jag fick möjlighet att också installera Office 365 på min Ipad Air 2.

Office programmen fungerar utmärkt, Outlook på PCn uppdaterades utan problem för mail, Kalender och Kontakter.

 

Mitt problem är att få synkning tillstånd med Office i Ipaden, dvs mail, Kalender och Kontakter.

 

Emailen funkar efter mycket bryderi genom att lägga upp mitt Telia abonnemang (POP) i Outlook.com men jag får inte Kalender och Kontakter att fungera i paddan.

Outlook appen för paddan ser dessutom bedrövlig ut, kalendern är ett kalhygge utan någon finess, likaså Kontakter kallas "personer" och innehåller några emailadresser som jag vet inte var de kommer ifrån.

 

Hjälpen som finns att få på nätet är obegriplig och vänder man sig till Microsoft support skickar de en allmänt hållen text som inte vänder sig mot den specifika frågeställningen och är i stort sett värdelös.

 

Finns här någon hjälp att få med att ställa in Outlook 365 i Ipad så att den speglar det som finns på PCn (Windows 10 64 bit pro)?

 

/Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPad kan inte synka (spegla) direkt mot datorn utan den synkar alltid mot en server, t ex Microsofts server som du har valt för din e-post. Första steget är att se om kontakterna finns på servern, t ex genom att på webbsidan Outlook.com klicka på de små rutorna i övre vänstra hörnet och sen välja Kontakter.

 

Har du några kontakter där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia,

 

kontot verkar OK och en del mail har hamnat där, som sagt det funkar också på paddan, både i dess egen Mail app samt i Outlook. Men jag har ingen "Kontakter" app, enbart "Personer" och mycket riktigt där ligger de namn jag har i appen....i Outlook-appen på paddan.

Så jag undrar varför har jag ingen app som heter Kontakter, jag har köpt Office 365 för padda och PC samt installerat korrekt.

 

Så här långt i handling och förståelse lyckades inte Microsoft supporten ta mig...tack Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar synkroniseringen av kontakter/personer mellan servern och appen i iPad fungera och då behöver du få upp dina kontakter till Personer i Microsofts server.

 

Är det så här du ser dina kontakter i Outlook 2016?

 

. Lägg till ditt Hotmail-konto i Outlook på skrivbordet. Outlook synkroniseras med Hotmail-kontot (det kan ta en stund). Längst ned i navigeringsfältet i Outlook visas de här ikonerna:

4a29b830-d604-490d-b7c7-d5e190e75606.png

Öppna kontakterna genom att välja ikonen Kontakter.

https://support.office.com/sv-se/article/Importera-kontakter-till-ett-Outlook-com-eller-Hotmail-com-konto-285a3b55-8d93-4ac8-93df-43fffd13b2f1

 

Den sidan har även ett avsnitt som heter "Importera kontakter från en PST-fil till ditt Outlook.com- eller Hotmail.com-konto" så se om det hjälper dig vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja det stämmer.

På Kontakter har jag två avdelningar : Kontakter och iCloud Kontakter. Båda är förbockade och de är identiska. iCloud kontakterna skapades då jag synkade med paddan och iphonen utanför Outlook 365 dvs i Apples default appar. Det fungerar.

Det jag försöker är att få allt samlat i Office Outlook 365 på paddan.

 

inte helt säker på att jag förstår hur jag kommer vidare ( Hotmail?)

 

Jag strävar efter interaktivitet dvs skall kunna lägga till ett möte i Outlook på paddan så skall det speglas i PCn, likaså kontakterna?

men det låter sig kanske inte göras ännu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska gå att göra det du vill, men kan bli lite problem när utgångsläget är att allt finns i datorn i stället för på servern. Eftersom jag inte använder Microsoft Office kan jag inte vägleda dig om detaljer heller tyvärr.

 

Hotmail är det gamla namnet på Outlook.com.

 

Jag tror att du behöver en ny avdelning i Kontakter just för synkningen mot Microsofts server, på samma sätt som du har en avdelning för kontakter som synkroniseras mot Apples server. Se om det där avsnittet "Importera kontakter..." kan hjälpa dig med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bit på vägen- men inte riktigt som jag hoppats på:

 

Kontakter > Personer.

Importerat Mina Kontakter från Outlook på PCn genom att skapa en csv-fil som sedan importerats till Outlook.com. Dessa kontakter är nu synliga på Ipaden i Outlook appen.

 

 

Kalender

Exporterat befintlig kalender på PCn till ics-fil som sedan importerats till Outlook.com servern och posterna dyker också upp på Ipaden. Posterna är dock enbart i formatet "Upptagen" dvs det framgår inte vad ärendet gäller som det står skrivet i Outlook på PCn?

 

Mellan Outlook.com och appen på Ipaden fungerar nya kalender noteringar reversibelt men inte mellan PCn och Outlook.com eller Ipaden.

Min mål är/var att det skall fungera som emailen, dvs uppdateras automatiskt. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du har fått ordning på så mycket!

 

Går det bra med engelska trådar om att få Outlook 2016 att synka mot en kalender i Outlook.com?

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2016-outlook/outlook-2016-calendar-will-not-sync-with/30eceed5-d53e-4667-84d7-292752516a74

http://www.slipstick.com/outlook/olc-hotmail/sync-calendar-contacts-using-outlook-com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag prövar...suck, det här är på gränsen till vad jag fixar, inte språkmässigt me teknisk förståelse...

Som du ser har jag andra problem o tråd, min mediaspelare hitta ingen musik på NASen längre.....vet inte hur jag ställer detta tillrätta heller eller vad som hänt annat än att jag misstånker att en uppdatering NASen gjort skapat nya IP-adresser i routern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det verkar vara få här som har det som du vill ha det kan jag tipsa om forumet Microsoft Community i stället, särskilt i den engelskspråkiga delen finns det en hel del stjärnor som svarar på frågor om Office Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...