Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dessa leverantörer som inte vill sälja


DePhaz

Rekommendera Poster

Kan faktiskt passa på att avreagera mig lite här.

 

Håller på att inreda en ny "snickarboa"/verkstad hemma i källaren och tänkte då sätta upp en pappershållare. Letade lite på måfå efter passande papper av märket Tork och hamnade då ofelbart bland kontors material firmor som A, skriver ut priset utan moms och B, vägrar leverera till privatpersoner. Hallå, är jag som konsument inte betrodd bara för att jag inte äger en firma eller vad !? Blir faktiskt förbaskad. Ska jag behöva sätta upp ett brevlådeföretag bara för att få köpa lite papper och torka mina fingrar på? Och var finns de firmor som tillåter mig att handla och som för Tork? Hittar inga på nätet i alla fall.

 

Edit: Ocay säljer konstig nog till privatkunder. Guldstjärna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tork.

 

https://www.tork.se/search/default.aspx?facet_productType_exact=Dispenser&facet_productCategory_exact=Centerfeed_Reflex

 

Torky är väl det som de flesta använder hemma?

Refill finns också att köpa i de flesta mataffärer, 2 rullar för ca 40:-.

 

Bara en i mängden som säljer vägghållaren, finns även att dölja i skåp.

 

http://www.magnusson-freij.se/e-handel/Hygien-Torkpapper-2/Torky-h%C3%A5llare-vit.aspx

 

http://www.smartasaker.se/sv/artiklar/rivroret.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hållare har jag, den köptes för länge sedan på ett ställe som sysslar med byggnadsåtervinning. Problemet är att jag inte har hittat papper. Nu har jag hittat men blir upprörd över hur vissa firmor inte vill ha mig som kund. Visst, privatpersoner är jobbiga konsumenter men strunt samma. Att så kattegoriskt stänga ute en kundgrupp tycker jag känns otrevligt. Tolkar det som att jag inte är betrodd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte skrivit vilken storlek på Torky-rullar det gäller, de som är i storlek med vanliga hushållsrullar brukar säljas på vårt närmaste Coop-varuhus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är den storleken som jag har köpt på Coop, det borde inte vara något större problem att hitta bland hushållspapper i en vanlig mataffär. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Att dom inte vill ha privatpersoner som kunder har inget att göra med att vara betrodd eller ej, utan det är mera åt det juridiska hållet. 

När man säljer till företag gäller inte konsumentköplagen och man kan hantera tex garantier och reklamationer på ett annat (enklare) sätt än om man säljer till privatpersoner. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Mr Anderson hade en bra motivering till att de säger nej till privatkunder.

Men ekonomiskt så vill man ha få "stora" kunder för att hålla nere administrationen / administrationskostnaden.

Titta på våra "storbanker", SEB, SHB, Nordea, Föreningsbanken.

Vill du ha nån tjänst hos dom, ja då kommer ofta ett krav att du ska flytta alla dina bankaffärer till den banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, pressar priserna gör de väl redan eftersom de inte brukar ha någon egentlig butik. I alla fall inget som påminner om någon butik. Vad som också är irruterande är att dessa firmor brukar ha bättre produkter än de vanliga butikerna och att jag då som privatperson inte har tillgång till dessa saker känns taskigt. Vill jag betala onödigt mycket och få bättre kvalitet så ska jag väl få göra det eller hur? Men nu kom vi ifrån ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ahh, du skall inte ha en vanlig Torky utan en sån här som fästs på vägg:

Och dessa papper finns att köpa på alla sk. proffsställen och kostar inte mycket heller.

Exempel:  http://www.bbgruppen.se/torkrullehallare-tork-m2-plast-wc65318-66509.aspx

26005.jpg

Eller en sådan: http://verktygsboden.se/torkpappershallare/pappershallare-katrin-centerbox-s

38084_81bb8a4fdc9346869ad633c48c899ef9.j

 

Brukar vara brunt papper i dessa, men det finns visst vitt också.

OBS! Ej samma papper som i hushållspapper.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Den här tråden påminner mig om pappa som i våras försökte att köpa 85% koncentrerad fosforsyra (mycket starkt frätande förvisso) men blev nobbad av i princip alla företag som meddelade att de endast sålde till företagare med registrerat företag som hade kunskaper hur man handskas med denna frätande syra.

 

Till slut lyckades han dock att köpa loss en enliters flaska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden påminner mig om pappa som i våras försökte att köpa 85% koncentrerad fosforsyra (mycket starkt frätande förvisso) men blev nobbad av i princip alla företag som meddelade att de endast sålde till företagare med registrerat företag som hade kunskaper hur man handskas med denna frätande syra.

 

Till slut lyckades han dock att köpa loss en enliters flaska.

Då handlar det om farligt gods, starka kemiska produkter som inte får handskas eller säljas hur som helt, ganska hård lagstiftning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...