Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MS Office 365 från MS Office 2007


Dimos

Rekommendera Poster

Hej

Jag har redan Office 2007 och tänker eventuellt köpa Office 365 Home, och jag har några frågor, som jag inte kan hitta svar på hos MS Support:

 

1) Om jag ska prova gratis 1 månad, måste jag avinstallera Office 2007 först?

2) MS vill sedan ha 90 kr i månaden (= 1080 kr per år). Jag hittar Office 365 på tex MediaMarkt för 749 kr. Kan jag installera det köpta programmet efter grattis-månaden?

3) Finns det några fördelar med att köpa programmet från MS?

4) Kan alla mina nuvarande dokument (excel, Word, PowerPoint) och alla mina (sparade) mail från Outlook överföras till cloud i Office 365?

 

TACK PÅ FÖRHAND!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skapat flera hundra eller tusen dokument i främst Word och excel i Office 2007 och kan fortsätta använda det i och med att jag inte är SÅ avancerad användare.

Jag klarar mig även med Outlook 2007.

Det som lockar mig mest med Office 365 är möjligheten att få 1 TB gratis utrymme på cloud samt 1 TB för varje annan familjemedlem (totalt 5 st).

Så ett gratis Officepaket (med eventuella kompatibilitets problem) lockar mig inte.

Tack ändå för svaret och förslaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det kan bli problem om man har flera årsmodeller av Office-program installerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Installera inte ett MS Office ovanpå ett annat, avinstallera 2007 innan du installerar Office 365.

 

2. Ja

 

3. Det är bara första året du får det billigare, ska du förlänga så blir det enligt pris du nämnt hos Microsoft.

 

4. Allt kan lagras på Microsofts Onedrive.

 

Jag har själv Office 365 men föredrar Dropbox molnlagring, du får 1 TB för lite mer pengar men inte mycket mer, finns massor med andra aktörer som har molnlagring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla svar.

Problemet med Dropbox (och många andra molnlagringar, utom Sugarsync av vad jag vet) är att de lägger sig i C-enheten.

Jag har 512 GB SSD och ingen intern hårddisk. Mina foton och filmer är på ca 400 GB och dem vill jag inte lagra på Dropbox-disken i C: Då har jag inget utrymme kvar för mina program samt det kommer att gå långsammare.

Min fjärde fråga ovan gällde alltså just detta, och jag hoppas att i Office 365 ska jag kunna lagra på molnet i OneDrive även mina 400 GB foton och filmer, samt alla mina dokument.

Är det så du menar med "Allt kan lagras på Microsoft OneDrive"?

Tack

(Jag har en ASUS Zen AiO Pro Z240IC)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla svar.

Problemet med Dropbox (och många andra molnlagringar, utom Sugarsync av vad jag vet) är att de lägger sig i C-enheten.

Jag har 512 GB SSD och ingen intern hårddisk. Mina foton och filmer är på ca 400 GB och dem vill jag inte lagra på Dropbox-disken i C: Då har jag inget utrymme kvar för mina program samt det kommer att gå långsammare.

Min fjärde fråga ovan gällde alltså just detta, och jag hoppas att i Office 365 ska jag kunna lagra på molnet i OneDrive även mina 400 GB foton och filmer, samt alla mina dokument.

Är det så du menar med "Allt kan lagras på Microsoft OneDrive"?

Tack

(Jag har en ASUS Zen AiO Pro Z240IC)

 

Tror jag förstår hur du menar. Nu har inte jag Dropbox men det bör gå att göra inställningar så att det inte skapas ytterligare en lagringsmapp i din dator, utan enbart synkningar av redan befintliga mappar till ditt moln.

 

Exempel på inställning i Mega:

 

Lokal mapp

C:\Users\Namn\Documents\Dokument

 

MEGA mapp

/SyncDebris/Dokument

post-71662-0-04376700-1464002112_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har min Dropbox-mapp på en annan partition än C:. Denna sida beskriver hur man gör: https://www.dropbox.com/help/89

 

Men om det gäller filer som ligger på en extern hårddisk rekommenderar jag inte synkronisering via en särskild mapp, oavsett om det gäller Dropbox eller OneDrive, utan att man manuellt laddar upp filerna via webbläsaren. Synkroniseringar kan nog bete sig underligt om deras synk-mapp försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack Cecilia också!

Jag har fått klart för mig hur jag ska göra, troligen med OneDrive i Office 365, i och med att Ofiice 2007 känns gammal just nu.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...