Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förhandsvisning i utforskaren visar inte bilder


svewik

Rekommendera Poster

Finns det inställningar som kan aktivera förhandsvisningen av bilder i utforskaren. Just nu visas ikoner på berg i stället för aktuella bilder. Vet inte vad jag skall söka på för att få hjälp med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

I Utforskaren i menyraden längst upp kicka Visa > Välj tex. 'Stora ikoner' när du står i en sådan sådan bildmapp.

 

Om det är specifika bildmappar så kan du skräddarsy den bildmappen och dess undermappar med bilder:

I utforskaren högerklicka på en sådan bildmapp > Egenskaper > Anpassa > i rullgardinslisten välj att 'Optimera den här mappen för Bilder'

Under finns en ruta du kan bocka i ' Använd den här mallen för alla undermappar'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Flyfisherman. Bodde inte du i Örebro?

 

Ja, jag har klickat på alla dom ställena, men ingen effekt.

Dessutom är det förhandsgranskningsfönstret (det du kan välja i fliken "Visa") som jag vill visa själva bilden som är markerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ok.

 

I Menyn Visa > Alternativ > Ändra mapp och sökalternativ > nytt fönster: klicka Visning >  Bocka ur rutan 'Visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer' > Verkställ och Ok

post-73434-0-56618400-1463659115_thumb.png

 

post-73434-0-72325800-1463659130_thumb.png

 

Ps. Nej jag har aldrig bott i Örebro.  Kära Örebroare var det väl som kungen sade... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häpp.

Jag hittade själv !!

I mappalternativ hittade jag kryssrutor för "Visa alltid miniatyrer"

 

Du hann före 3 sekunder !!

 

Tack i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
På 2016-05-19 på 13:59, skrev Flyfisherman:

Ok.

 

I Menyn Visa > Alternativ > Ändra mapp och sökalternativ > nytt fönster: klicka Visning >  Bocka ur rutan 'Visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer' > Verkställ och Ok

post-73434-0-56618400-1463659115_thumb.png

 

post-73434-0-72325800-1463659130_thumb.png

 

Ps. Nej jag har aldrig bott i Örebro.  Kära Örebroare var det väl som kungen sade... :)

Tack för hjälpen. Jag lyckades få tillbaka ikonerna bara genom att klicka på Återställ standardvärderna. Verkar som Micorsoft lyckas ändra sin egen standardinställning vid nån uppdatering nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...