Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt skrivbord i windows 10. Hur gör man?


MPGS56

Rekommendera Poster

Jag skapar nytt skribord genom att klicka på aktivitetsvyn. Men jag kan inte använda det. MInsta musklick och jag är tillbaka på mitt vanliga skrivbord. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

När jag klickar på "Skapa skrivbord" så skapas det ett nytt skrivbord som får namnet "Skrivbord 3" som är en kopia av "Skrivbord 1". Jag ser att det skapats ett nytt skrivbord eftersom det läggs till ett "Skrivbord 3" i det skuggade området längst ner på skärmen.

 

Men Microsoft har nog lite att jobba på, lägger man till en mapp på "Skrivbord 3" så skapas även denna mapp på "Skrivbord 1". Skulle inte tro att det är så det är tänkt att fungera från början. Vad är meningen med 2 likadana skrivbord???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Fast ska vi vara noggranna så heter den här finessen "Virtuella skrivbord", vilket gör att dina genvägar, filer och mappar som finns lagrade under mappen "Skrivbord" visas på varje virutellt skrivbord du aktiverar. För att få det du önskar så skulle det behövas finnas flera skrivbordsmappar, typ Skrivbord1, Skrivbord2 osv.

 

Huvudsyftet är väl främst att organisera sin arbetsmiljö, speciellt om du använder många program igång samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...