Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera NAS i Windows 10 nätverk med Pioneer mediaspelare


Akki

Rekommendera Poster

Har införskaffat en NAS i mitt nätverk baserat på Windows 10 Pro 64 bit som jag tänker koppla till min Mediaspelare Pioneer N70-A för att strömma FLAC-filer av rippade CD-skivor.

NASen är en WDMyCloudEX2 med dubbla diskar på 8TB, RAID0. Alla delar kopplade till min ASUS router RT-AC 56U via tråd, Internet är fiberbaserat och fungerar utmärkt.

 

Mitt problem är att jag inte förstår hur jag skall sätta upp detta optimalt för en enkel styrning av Pioneerspelaren för att välja musik. Här figurerar Twonky mm , men vad är avsikten med det?

NASen fungerar utmärkt med Windows, kommer upp som enhet liksom två Sonosspelare jag har också. Spotify fungerar remote från min Iphone på mediaspelaren men är det möjligt att styra även musik från NASen på detta sätt? I nuläget väljer jag NAS musiken från mapplistan i spelaren där Spotify, USB och TuneIn radio är alternativ.

 

NASen har DLNA aktiverad, på så sätt hittade den rätt i nätverket.

 

Tacksam för tips :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte möjlighet att installera någon Mediaserver på NAS? Brukar finnas mjukvara från tillverkaren av NAS för just detta. Har själv en Synology NAS och har ingen egen erfarenhet av vad som finns för mjukvara till WD NAS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Funkar hyffsat med Pioneers app "ControlApp", men inte så sexigt kanske. Kommer kanske uppdateringar med smidigare interface. Ska kolla detta med Mediaserver- även om jag i nuläget inte riktigt förstår innebörden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mediaservern ger en möjlighet att lätt komma åt mediafiler och annat på ett enkelt sätt på t.ex TV, PS3 och mediaspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...