Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kabel från fiberuttag till dator/PS4


Mostonos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Kan inleda med att säga att jag är en nybörjare på detta. Situationen är som följer:

 

Jag har nyligen flyttat in i en lägenhet med internet via fiber (leverantör Ownit). I fiberuttaget finns det en trådlös router från Ownit. Fiberuttaget är ca 15m (och två dörrar) från där jag tänkt ha min dator och PS4. Jag vill ej endast ha trådlöst nätverk då det glappar en del. Kan man koppla en nätverkskabel från routern vid fiberuttaget till en router vid datorn/PS4an och dölja detta med lister? 

 

Väldigt tacksam för svar och hjälp  :)

 

MVH Simon 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Kan inleda med att säga att jag är en nybörjare på detta. Situationen är som följer:

 

Jag har nyligen flyttat in i en lägenhet med internet via fiber (leverantör Ownit). I fiberuttaget finns det en trådlös router från Ownit. Fiberuttaget är ca 15m (och två dörrar) från där jag tänkt ha min dator och PS4. Jag vill ej endast ha trådlöst nätverk då det glappar en del. Kan man koppla en nätverkskabel från routern vid fiberuttaget till en router vid datorn/PS4an och dölja detta med lister? 

 

Väldigt tacksam för svar och hjälp  :)

 

MVH Simon 

Koppla en kabel i routern vid fiberuttaget och i andra änden av kabeln en switch med de antal portar du behöver. Dölj gärna med list.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj en Switch med betydligt fler portar än du behöver idag, vem vet hur många fler prylar du vill koppla in i framtiden. Rätt vad det är vill du koppla TV, fler datorer och diverse andra prylar till nätverket.

 

En switch med 8 portar kostar inte mycket mer än en med 5 portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och skulle du köpa en switch med 8 portar, och det inte skulle räcka framöver, så köper du ytterligare en switch, som du kopplar in i den första och fortsätter med nya friska portar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...