Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart tog blu-ray vägen?


.M

Rekommendera Poster

Tidigare idag så berättade Windows 10 att det fanns en uppdatering. Installerade den. Det var onekligen en stor uppdatering då jag fick upp den svarta skärmen med %-cirkeln och det tog jättelång tid innan den blev klar.

 

När den väl blev klar så märkte jag att min usb blu-ray inte erkändes av windows längre.

 

Så vart tog den vägen egentligen? Jag har provat samtliga usb-portar. Det plingar när man kopplar i och ut, men den dyker inte upp i den här datorn eller enhetshanteraren. Jag provade den i min Surface 3 och där dök den upp på en gång.

 

Något har hänt med just den här datorn som gör att den inte erkänner blu-ray längre. Vad sjutton kan ha hänt?

 

Det är för övrigt den här modellen jag har.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/172324-asus_extern_blu-ray_combo_black_retail_usb_sbc-06d2x-u-blk-g-as

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det tog 1½ timme av in och urkopplande av enheten för att komma på att Windows hade bestämt sig för att installera drivis för något som heter Initio Combo Default Controller för blu-ray. När jag plockade bort drivisen och startade om så dök Blu-ray upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...