Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

W 10 Home uppgraderad via datorn


hup151_t

Rekommendera Poster

Har för mig att jag nånstans sett produktnyckeln i datorn - hur kommer jag åt den? Har laddat ner Speccy men hittar den inte där. Har laddat ner Reimage som kräver licensnyckel för åtgärd online. Är serienummer, produktnyckel och licensnyckel samma sak??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan se Produkt-ID på någon sida i Windows men det är inte samma sak som licensnyckel. Om du har uppgraderat gratis till Windows 10 har datorn en av ett fåtal allmänna licensnycklar och det är i stället datorns hårdvaru-id som används för kontroll av om Windows 10 kan aktivera sig i den datorn.

 

Om du berättar varför du vill ha tag på licensnyckeln blir det lättare att förklara hur det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack - jag kanske var oklar - men programmet Reimage jag tog hem gick igenom datorn för att se ev felaktigheter och för att åtgärda de som den hittade frågar den efter licensnyckel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer med Mikael63 och dessutom är det nog licensnyckeln för Reimage, och inte för Windows, som programmet vill ha eftersom det är ett betalprogram. Licensnyckeln får du nog när du betalar för det.

 

Om du ångrar att du installerade Reimage och inte lyckas avinstallera det (känt för att vara svårt att bort helt och hållet)  säg till så kan du få hjälp med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Har varit utan epost sedan i lördags och fått nya lösenord nu. Tydligen behövde jag inte fylla i nytt till Eforum eller också hade jag inte loggat ut sen senast. Dum i huvudet eller dubbelt upp men givetvis måste det vara min ev licensnyckel som jag skulle ha köpt från Reimage som avses. I vilket fall fanns en avinstallationsfil med vilken jag tagit bort programmet. Dyker nåt upp trots det återkommer jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju en fråga också hur jag gör om jag loggar ut och sen vill in igen - fyller jag helt sonika in det nya lösenordet på Eforum? Nu ska jag förstås ändra de lösenord jag fått från Telia som är för krångliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ju en fråga också hur jag gör om jag loggar ut och sen vill in igen - fyller jag helt sonika in det nya lösenordet på Eforum? Nu ska jag förstås ändra de lösenord jag fått från Telia som är för krångliga.

Är detta något som hör hemma i någon annan pågående tråd i Eforum?

Det blir i alla fall svårförståeligt i den här tråden om produktnyckel och Reimage.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Blir ju en fråga också hur jag gör om jag loggar ut och sen vill in igen - fyller jag helt sonika in det nya lösenordet på Eforum?

Har du av idg begärt ett nytt lösenord och fått ett nytt lösenord så är det väl bara att använda det lösenordet när du loggar in på eforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag förklarade varför jag inte reagerat på era frågor och berättade orsaken och avslutade med Reimage. Nu är jag inte säker på om jag kommer kunna vara med längre eftersom jag inte vet hur man gör efter lösenordsbyte. Det finns massor av exempel där det funnits många ovidkommande saker relativt trådämnet men det är bara när jag går över styr som det anmärks. Klart att lösenordet inte hade med Reimage att göra - dumt bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst drar trådar iväg ibland och jag frågar även andra om det.

 

Lösenord till Eforum har inget att göra med lösenord till Telias mejl, om det nu var det du undrade över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...