Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spionvara, malware, virus?


slardar22

Rekommendera Poster

Hej!

Jag upplever att min dator beter sig udda, "skärmtangentbordet" dyker upp titt som tätt.
Även att tid och skärmupplösning ändras, samt att jag tror att något program/app kontrollerar kamera / mikrofon

 

Bifogat båda filer från FRST.

Tack på förhand

Addition.txt

FRST.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

AV: Windows Defender (Disabled - Up to date) {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}

AS: Windows Defender (Disabled - Up to date) {D68DDC3A-831F-4fae-9E44-DA132C1ACF46}

AS: Spybot - Search and Destroy (Enabled - Up to date) {9BC38DF1-3CCA-732D-A930-C1CA5F20A4B0}

1. Det verkar inte finnas något aktivt antivirusprogram i datorn, vilket förstås inte är så bra om man misstänker att datorn är infekterad. Men jag kan inte se något som uppenbart är skadligt, men det kan finnas något annonsprogram och det kollas med AdwCleaner, se nedan.

 

2. Hur länge har du haft dessa problem?

Fungerar datorn bättre om du stänger av uTorrent och Steam?

Fungerar Internet Explorer?

 

För att undvika problem se till att UAC (Användarkontroll) är på rekommenderat värde.

 

Aktivera Systemåterställningsfunktionen för den är bra att ha om du råkar göra något olämpligt under ditt arbete med att få ordning på datorn.

 

 

3, Spara AdwCleaner av Xplode på Skrivbordet: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

 

Stäng alla program, inklusive webbläsare.

Dubbelklicka på AdwCleaner för att starta programmet.

 

Klicka på Scan-knappen.

Vänta tills sökningen är klar.

Klicka på knappen Log file.

En rapport kommer upp, kopiera innehållet och klistra in i ditt svar.

Om rapporten inte kommer upp, så finns den även som C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

att skärmtangentbordet dyker upp då och då, verkar kunna vara ett problem för en del användare och man pratar om att detta har skett efter någon uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...