Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows fönstret till vänster i aktivitetslisten fungerar inte. Edge ikonen försvann


JohanSnes

Rekommendera Poster

Jag installerade Windows 10 för ca två veckor sedan.

Jag uppdaterade idag mitt grafikkort NVIDIA GeForce GTX 560, med hjälp av programmet Driver Booster 3. När allt var klart hade följande hänt (som jag vet om).

 

  • Windowsfönstret nere till vänster i aktivitetsfältet svarar inte när jag vänsterklickar på det, det svarar när jag högerklickar.
  • Ikonerna för Edge och Store försvann, men verkar finnas osynliga, men tar väldigt lång tid på sig för att öppnas.
  • Ikonen för Aktivitetsvyn liksom för Sök i Windows svarar inte.
  • En Ikon som tillhör NVIDIA (jag tror den hette NVIDIA 3D rendering) försvann från skrivbordet. En ny ikon dök istället upp i aktivitetsfältet som heter NVIDIA GPU-någonting (nu har den också försvunnit, men kommer tillbaka när jag startar om datorn, jag vet inte varför den dök upp eller vad den gör).
  • Vissa snabbfunktioner på tangentbordet fungerar inte längre osv.

 

Naturligtvis försökte jag med systemåterställning. När jag öppnade denna flik så var alla systemåterställningspunkter borta!!!!! När jag gick in i Systemegenskaper var systemskyddet inte aktiverat, fast jag för bara någon vecka sedan skapade en manuell återställningspunkt och kollade att allt var som det skulle.

 

Ovanstående hände i mitt Administratörskonto. Gästkontot verkar fungera. Fattar inget.......

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!---------------Vad har hänt???? Kan någon ge mig ett tips om hur jag skall få allt att fungera igen---------Känner mig ganska uppgiven just nu. Har virusskydd och har genomsökt datorn utan att det hittat något.

//PETER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du skapa ett nytt administratörskonto (högerklick på start-knappen - Kontrollpanelen)?

Fungerar det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okunnig och frågvis

Jag har samma fel som Johan. Har provat alla möjliga tips. Senast - att som ovan - via Kontrollpanelen - Användarkonto skapa ett nytt Administratörskonto, men det gick inte. Försökte också ändra mitt nuvarande konto till Standardkonto men det gick naturligtvis inte heller.

Kan man ha två Administratörskonton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma fel som Johan. Har provat alla möjliga tips. Senast - att som ovan - via Kontrollpanelen - Användarkonto skapa ett nytt Administratörskonto, men det gick inte. Försökte också ändra mitt nuvarande konto till Standardkonto men det gick naturligtvis inte heller.

Kan man ha två Administratörskonton?

 

Du kan ha många administratörskonton och det måste alltid finnas minst ett konto av den typen.

 

Går det att göra en systemåterställning till en tidpunkt när kontot fungerade?

Högerklick på Start-knappen - Kommandotolken (Admin)

Kommandot är sen:

 

rstrui

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...