Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
  • ×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Liknande Innehåll

• Av DePhaz
      Parallellt med min andra tråd får jag kasta in den här "brandfacklan". Min Vista dator har nog fått solsting eller liknande. Kommer att slänga in ett wildcard i slutet helt OT men det hoppas jag ni har överseende med. 

I vart fall så används denna dator inte så mycket, högst en gång i veckan. Har en tid haft problem med att Ccleaner vill starta när windows startas och förstår inte varför. Brukar klicka på avbryt och då försvinner det. 

Ljudet är också en sak för sig. Idag var det inbyggda ljudkortet (har givit upp försöken att installera externt) tydligen väldigt petig och slängde upp en flod med meddelande om att "En kontakt har satts i" eller "En kontakt har dragits ur".  En omstart löste det. 

Jag skulle ha igång mitt spel men ljust som det skulle ladda dök det upp en ruta om att något var på väg att tas bort ur "C/user/appdata/roaming". Avbröt laddningen av spelet och avbröt filborttagningen. Men då var "bjälken" redan full. Vet inte om något togs bort. Kanske råkade jag starta något när jag högerklickade X antal gånger i hörnet för att få fram menyn till Avast, ett program man måste pausa om man vill att spelet ska flyta bra (datorn har inget internet ändå). 

Så mitt wildcard. Jag spelar som sagt The sims2 och det startade upp minst en gång men eftersom jag hade andra problem så fick jag avsluta det. Eller rättare: avbryta laddningen. Men sedan ville spelet inte starta. Skivan användes för 2 veckor sedan och då fungerade den trots repor. Men nu var den tydligen oläsbar. Är det någon som har Sims 2 Apartment Life/Livet i Lägenhet och kan tänka sig att skiljas från den? 
    • Av DePhaz
      Om det här hamnade i fel block så var god flytta. ☺️ 

I vart fall så har jag nu, efter flera års väntan, beslutat mig för att gå vidare från min gamle Windows dator. Var och när jag skaffar hårdvara är inte bestämt men jag hade en trpd om det för något år sedan. (Väntade då på ett chassi som inte var klart och det lär inte bli klart nu heller men har fixat ett annat chassi). 

Jag vill även i fortsättningen köra Windows Vista. Ja, just det! Ni läste rätt! Vill inte se en kommentar om det, det är mitt beslut. Men var köper man detta OS år 2018? Såg att det fanns på ebay men det är ju bättre om det finns "på hemnaplan". Helst nytt. Hur är det att köpa ett "använt" OS? Går det att registrera ett sådant? Är inte licensen förbrukad? Känns som om jag måste fundera lite...🤔
    • Av knilliam
      Hej! Igår köppte jag en ny bärbar dator från webhallen. Här är länken till datorn: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/229559-msi_gt72s_6qe-054ne_173_full_hd_i7-6820hk-16gb-256gb__1tb-gtx980m_4gb-win_10__tomb_raide&atcl=search:result

Jag köpte den för att jag vill kunna sitta på olika platser runt om i huset. Jag är dock inte så jätte bra på datorer, men jag tycker ju att den borde vara bättre än vad min stationära dator är. (den kostade 15 000 kr). När jag spelar på min stationära dator så laggar det inte alls och jag har ca 150-300 fps på cs go. Men på min bärbara dator så har jag bara 30 fps... Jag vet inte vad det är för fel. Jag har ett dåligt internet, men jag tror inte att det är det som gör att jag får så lite fps, eftersom att jag kan spela med hög fps på min stationära. Jag har använd internet både utan sladd och med sladd. Eftersom att jag hade stora förhoppningar på att min bärbara dator skulle vara jätte bra (vilket den inte var) så vart jag riktigt besviken.. Skulle man kunna byta grafikkort? Om man kan det, ska man göra det själv eller ska man lämna in den så får "experterna" göra det åt mig. Om det skulle hjälpa med att byta grafikkort, vilket ska man då köpa? Om ni vet en lösning så säg gärna till! 
    • Av DePhaz
      Jag vet inte riktigt om jag har ett problem men mycket tyder på det. Skulle därför behöva lite hjälp med felsökning. Får jag några tips så kan jag titta på det nästa helg (V45).

Jag har en gammal burk med Windows Vista. Denna är bestyckad med 2 stycken hårddiskar: "C" - systemdisken vilken originaldisken blivit ghostad till, och "I" - backupdisken. Varje lördag används denna dator för datorspel och efter avslutad spel säkerhetskopierar jag spelkatalogen (5GB eller så) i 3 steg: 1- till annan plats direkt under C:/user 2- till USB minne 3- säkerhetskopiering av allt till I disken.

Vid de senare tillfällena har jag lagt märke till problem vid denna manöver. Windows Explorer slutar nämligen svara. Ja, denna dator har lite internminne, bara 3GB, men så illa har jag aldrig upplevt det förut. Ikväll slutade datorn att svara vid alla ovan nämnda steg och för att kunna köra den avslutande säkerhetskopieringen var jag tvungen att starta om datorn. Tyckte också att systemdisken var lite mer surrig än den brukar vara. Den lät lite mer när den varvade ner. Inget tickande eller liknande dock. Hela datorn tar också väldigt lång tid på sig att starta. Från det att skrivbordet siktats till dess att klockan (inte den nere i hörnet, den "riktiga klockan" ) visas, alla bakgrunds processer kommit igång och diverse meddelanden ( "Det finns nya uppdateringar", "Din dator kan vara utsatt för risk" ) har presenterats kan det ta flertalet minuter.

Undrar nu var jag ska felsöka detta? Windows eget system för diskkontroll är inget bra och presenterar inga direkta svar. En diskfragmentering hade ju varit en möjlighet men jag är lite orolig att det ställer till med problem i mitt spel (Sims 2, dess spelkatalog är ytterst känslig för påverkan) men jag kanske kan skrivskydda hela katalogen då. Har inga direkta program för systemkontroll och är inte direkt sugen på att ladda ner något då jag är rädd för virus. I och för sig har jag Avast installerat men i alla fall.
    • Av Monshi
      Jag begriper inte vad det är som blir fel.

Har en nätverksansluten hårddisk som jag regelbundet vill köra backup emot. Kör först en intern backup, ganska ofta,som jag sedan, lite mindre frekvent, även kopierar till externa enheten.

Då Windows bara kan ha en session öppen i taget mot nätverksenheten kör jag först
      net use * /delete /y
      som dödar alla sessioner/kopplingar.
      sedan försöker jag köra
      net use x: \\RT-N56U\MyBackup /user:MyBackup dummy
      men får hela tiden fel 86, felaktigt lösenord (när jag testar manuellt).

När jag kör utan lösen
      net use x: \\RT-N56U\MyBackup /user:MyBackup
      och därmed får upp dialog där jag anger exakt samma lösen som ovan, då fungerar det.
      MEN om jag loggar in på nätverksenhet med utforskaren först, med samma lösen och användarnamn DÅ fungerar net use enligt ovan.

Vad är det som går fel? Jag förstår inte! Känns som att det är windows som buggar?

Ok, jag kan komma runt detta genom att alltid ha enheten ansluten men det vill jag helst inte.

Win vista, cobian backup, asus rt n56u

• Senaste som Tittar

Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.

• Obesvarade ämnen

• Nya ämnen

• Aktuella jobb

Alla lediga jobb
  • Skapa nytt...