Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa trådlösa telefoner år 2016?


Mikael63

Rekommendera Poster

Tillhör de som fortfarande använder fast telefoni.

Har två trådlösa telefoner som nu behöver nya batterier (vanliga laddbara AAA) och så långt inga konstigheter.

Men displayerna på dessa telefoner är oläsliga och en tanke finns då att köpa nya enheter.

 

Men är det "lönt"?

Finns andra alternativ?

Idag har vi Telia ADSL med IP-telefoni.

Mobiltäckning är bristfällig i källarplanet (= en av anledningarna till att vi har fast telefoni kvar) men WiFi täcker alla rum.

Kommer förhoppningsvis att få fiber till sommaren och då blir det annan internetleverantör och då kommer väl även telefonin att flyttas till samma operatör.

 

Finns andra tjänster/appar som fungerar tillfredsställande?

Någon som använder telefondelen i Skype?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt "telefondelen" i Skype i många år. Använder min mobil för det. Det fungerar utmärkt men det kräver en internet förbindelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt "telefondelen" i Skype i många år. Använder min mobil för det. Det fungerar utmärkt men det kräver en internet förbindelse.

 

Okej.

Har du då ett "nytt" Skype-nummer som andra kontaktar dig via? Eller hur ser "upplägget" ut?

Skulle man kunna "porta" sitt hemnummer till Skype?

Jättelänge sedan jag kollade funktioner i Skype avseende just telefoni, måste ha varit när Skype "uppfanns".

Jo, jag kan ju söka själv men det är alltid bra med egenupplevda erfarenheter.

Positiva som negativa ska tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev nya batterier och det med Skype skulle inte bli så lyckat, om jag tänker efter.

Att ringa ut via Skype skulle ju gå bra men hemtelefonen används i huvudsak för inkommande samtal, även om det i stort sett bara är från tre personer. Skulle man vidarebeordra sitt hemnummer till ett Skypenummer så kommer det ju inte att ringas hem, till de personer som är hemma, utan till en person som då "måste" vara anträffbar.

(hemma kan ju fler personer svara)

Ja, det är klart, om man skulle kunna ha gemensamt Skype-nummer trots olika inloggningar så skulle det kanske fungera.

 

Någon som använder Viber?

Den blev ju populär för nåt år eller så men eftersom den fungerade så dåligt blev det ingen "hit". För vår del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så är det. Jag använder Skype endast för att ringa ut. SkypeOUT hette det då jag började använda det. Det som tidigare hette SypeIN har jag aldrig använt. Kanske fortfarande heter så? För inkommande samtal är det fast eller mobil telefoni som gäller för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...