-
Liknande Innehåll
-
Av Torgny
Hej,
När jag startar min dator läses inte operativsystemet, Windows 10, upp utan jag hamnar direkt i BIOS.
Egentligen inget större problem för när jag går ur BIOS så öppnas operativsystemet men det känns som en omväg.
Funderade på om tangentbordet kunde vara orsaken och datorn uppfattade det som om jag tryckt in F2, men jag har bytt tangentbord utan resultat.
Moderkortet är av märket ASUS.
Kan någon förklara vad det är och hur jag kan åtgärda det?
-
Av Milkman
Har köpt en Asus VivoMini UN68U [i7], inga problem (än) med den.
Den levereras med en AC adapter, Utdata: 19V=/3,42A/65W.
Nu undrar jag är det möjlig att använda en Bil adapter med följande dat, In: 11-14 V= Ut: 19V=/3,5A/70W [Vanson model: SDR-70W]
Tänkte ev. använda den i stugan med 12V=
-
Av stenhyvel
Hej! Efter Windows uppdatering, inget ljud. Hur vet jag vilken drivrutin som är rätt? Kan fel drivrutin skada datorns prestanda?
Har en HP Pavilion 500-110eo stationär PC, kör Windows 10 Version 1803 för x64.
Hälsningar
Sten
-
Av LaszloG
Hej!
Jag är ny här men inte helt oerfaren (har Android på mobilen och paddan, samt kör Ubuntu/Xubuntu på min laptop). Nu har jag kört fast dock.
Det hände för några år sedan, men datorn är i princip ny och behövs hemma.
Min fru lånade ut sin nya laptop Acer E5-551 med W10 till en bekant, men han mixtrade med den. Han ändrade inloggnings/kontonamnet och lösenordet.
När min fru fick tillbaka den så gick inte att logga in, samt min frus konto stämde inte heller. Lösenordet glömde bekanten också.
Så datorn är sas död i nuläget.
Jag försökte starta i felsäker läge; försökte göra en systemåterställning, fösökte köra kommandotolken, men ingenting hjälpte.
Varje gång möts jag av uppmaningen att ange lösenordet. Men det går inte.
På Microsofts sida försökte jag återskapa lösnordet, men formulären kräver alldeles för (mig och även för min fru) många svar, så begäran avslåss.
Originalskivan försvann för länge sen under en renovering.
Hur kan jag få tillgång, till datorn, får den att göra som den ska?
Tack för hjälpen! Mvh Laszlo
-
Av DePhaz
Parallellt med min andra tråd får jag kasta in den här "brandfacklan". Min Vista dator har nog fått solsting eller liknande. Kommer att slänga in ett wildcard i slutet helt OT men det hoppas jag ni har överseende med.
I vart fall så används denna dator inte så mycket, högst en gång i veckan. Har en tid haft problem med att Ccleaner vill starta när windows startas och förstår inte varför. Brukar klicka på avbryt och då försvinner det.
Ljudet är också en sak för sig. Idag var det inbyggda ljudkortet (har givit upp försöken att installera externt) tydligen väldigt petig och slängde upp en flod med meddelande om att "En kontakt har satts i" eller "En kontakt har dragits ur". En omstart löste det.
Jag skulle ha igång mitt spel men ljust som det skulle ladda dök det upp en ruta om att något var på väg att tas bort ur "C/user/appdata/roaming". Avbröt laddningen av spelet och avbröt filborttagningen. Men då var "bjälken" redan full. Vet inte om något togs bort. Kanske råkade jag starta något när jag högerklickade X antal gånger i hörnet för att få fram menyn till Avast, ett program man måste pausa om man vill att spelet ska flyta bra (datorn har inget internet ändå).
Så mitt wildcard. Jag spelar som sagt The sims2 och det startade upp minst en gång men eftersom jag hade andra problem så fick jag avsluta det. Eller rättare: avbryta laddningen. Men sedan ville spelet inte starta. Skivan användes för 2 veckor sedan och då fungerade den trots repor. Men nu var den tydligen oläsbar. Är det någon som har Sims 2 Apartment Life/Livet i Lägenhet och kan tänka sig att skiljas från den?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Mjukvaruutvecklare till svensk underrättelsetjänstStockholm (Län)
- IT-projektledareKarlstad (Stad), Värmland
- SystemutvecklareVästerås (Stad), Västmanland
- Systemförvaltare Telge NätSödertälje (Kommun), Stockholm
- Technical Writer till SecureLink i MalmöSkåne län, Malmö
- Mjukvaruutvecklare till svensk underrättelsetjänst