Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Infogade bilder försvinner


Aja

Rekommendera Poster

Jag är jättevan att arbeta i Word men nu har jag dykt på ett problem som jag inte

begriper mig på. Jag har ett stort manus på flera hundra sidor med infogade bilder.

När jag öppnar dokumentet ser jag bilderna men efter ett stunds jobb i dokumentet

försvinner bilderna och endast bildhållaren syns när man för musen över bilden. Det ser ut som på bifogade bild. Det går inte att få fram bilderna hur jag än gör.

 

Men om jag sparar dokumentet, stänger det och öppnar det igen så ser jag bilderna

till att börja med men efter ett tag försvinner de. Jag har letat bland alla möjliga inställningar men kan inte hitta hur detta problem åtgärdas. Jag har inte heller

råkat på det i andra dokument.

 

Någon som har en idé om vad som händer och hur jag kan åtgärda det?? Jag använder Office 2013.

 

/Gunilla

post-69408-0-16605000-1459837545_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Lite läsvärt:

http://wordfaqs.mvps.org/InvisibleGraphics.htm

 

Kolla upp inställningarna som föreslås i sektionen Word 2010/2013. Du kan därefter läsa lite om förklaringen varför det blir så.

I korthet, om du är i visaläget "Utkast" så kommer grafiken inte att visas utan du får en platshållar-box. Gå till Visa-fliken och välj Utskriftlayout (Print Layout om du använder engenslk version.).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag ska forska vidare i givna länkar. Det märkliga är att problemet är intermittent. Just nu ser jag bilderna.

 

Filstorleken är knappt 60MB.

Inställningen i Word 2013 är korrekt enligt anvisningarna i länkarna.

Granskning är inte påslagen.

 

/Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Har du infogat bilderna via Infoga Bild, eller har du valt att kopiera en bild och klistrat in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märkliga är att när jag sparar dokumentet stänger ner det och öppnar det igen så finns bilderna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...