Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Iphone-IOS-uppdateringsförlust


Mållgan

Rekommendera Poster

Jag uppdaterade min Iphone 5 med IOS 9.3.1 och efter uppdateringen vara alla poster i "Anteckningar" borta. Där är det tomt nu. Hur kan det förklaras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att "uppdatera" "Anteckningar"?

Ibland räcker det med att öppna och sedan stänga Anteckningar för att det skall återställas.

 

Innan du uppdaterar iOS på en iPhone eller iPad är det rekommenderat att man gör en backup. Bäst är till iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Uppdatera anteckningar"??

Jag gör kontinuerliga säkerhetskopieringar men om jag återställer med en sådan backup så är jag ju tillbaka till läget före IOS 9.3.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SFLinköping

"Uppdatera anteckningar"??

Jag gör kontinuerliga säkerhetskopieringar men om jag återställer med en sådan backup så är jag ju tillbaka till läget före IOS 9.3.1.

Du återställer bara filerna, själva IOS är opåverkat vid en återställning av en backup.

Koppla upp dig på Wifi och öppna anteckningar så borde den synka upp mot icloud om du har backup via icloud påslaget.

Inte alltid det sker omedelbart dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkerhetskopierat med iTunes innebärande att säkerhetskopian finns på datorns hårddisk. Såvitt jag begriper innehåller säkerhetskopian iPhonens innehåll vid säkerhetskopieringstillfället, dvs även den IOS-version som fanns i telefonen då. Men jag kanske har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SFLinköping

Jag har säkerhetskopierat med iTunes innebärande att säkerhetskopian finns på datorns hårddisk. Såvitt jag begriper innehåller säkerhetskopian iPhonens innehåll vid säkerhetskopieringstillfället, dvs även den IOS-version som fanns i telefonen då. Men jag kanske har fel?

Ingen fara, det är bara data och inte filsystemet så att säga.

Du kan alltid lägga en äldre backup på en nyare IOS version, men inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...