Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning på iPad?


Lolan2

Rekommendera Poster

Hej,

är osäker på om jag skriver i rätt tråd.
Har problem med min Ipad. Den loggar ut efter varje användning och inloggningssiffrorna ser annorlunda ut. Är gula och jag behöver inte skriva OK för att komma in.

Troligen har jag klickat på något som är fel. Går det att systemåtersälla så jag kommer tillbaka där jag bärjade.
Är i Spanien sedan en månad och har inte till gång till WiFi i lägenheten men lyckades ändå komma in de första vekorna men nu går det inte. Kanske svårt att förstå mig och min beskrivning men hoppas ni kan hjälpa mig!

 

Vänligen, Lola2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

är osäker på om jag skriver i rätt tråd.

Har problem med min Ipad. Den loggar ut efter varje användning och inloggningssiffrorna ser annorlunda ut. Är gula och jag behöver inte skriva OK för att komma in.

Troligen har jag klickat på något som är fel. Går det att systemåtersälla så jag kommer tillbaka där jag bärjade.

Är i Spanien sedan en månad och har inte till gång till WiFi i lägenheten men lyckades ändå komma in de första vekorna men nu går det inte. Kanske svårt att förstå mig och min beskrivning men hoppas ni kan hjälpa mig!

 

Vänligen, Lola2

Din felbeskrivning är knepig.

Kan du förklara dig bättre om vad som är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu minns rätt så kan man göra en fabriksåterställning och därefter "lägga in" en i/med iTunes sparad backup, om en sådan är gjord.

Man behöver då en dator med iTunes, backuppen samt en kabel.

 

Har man ingen backup så finns bara alternativet med fabriksåterställning.

Dock tror jag att det inte blir den dåvarande versionen av iOS utan den senaste behålls men allt annat sopas bort.

 

Dock kan du åter hämta dina ev. betalade appar utan kostnad så länge du använder samma inloggningsuppgifter till App-store.

 

Du behöver, tror jag, berätta vilken iPad du har, vilken generation/årsmodell.

 

Jag har ingen iPad själv, men är inte helt obekant med dessa tingestar, därav mina många "tror".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man gör en fabriksåterställning, använd inte iTunes utan använd iCloud för en backup.

iTunes sparar inte de spel man har i sin iPad. Den återställer spelet men man återgår till nivå 1, om spelet har olika nivåer.

iTunes är inte alls bra för en backup om man har spel installerade.

 

Gör en backup till iCloud först.

Gör fabriksåterställning.

När valet kommer upp om man vill använda en backup från iCloud väljer man detta.

Det krävs att man loggar in på iCloud för att göra detta.

 

Jag berättar detta av egen erfarenhet. Jag har en iPad Air och har testat allt för att se hur det här fungerar.

iTunes fungerar inte alls men iCloud fungerar att göra detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...