Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem nätverkskort


Hubsig

Rekommendera Poster

Internetuppkopplingen till min stationära dator har helt plötsligt slutat att fungera. I enhetshanteraren är det ett gult utropstecken framför kortet.

 

Felmeddelandet: den här enheten orsakar en resurskonflikt, kod 12,

Om du vill använda enheten måste du inaktiverar en av de andra enheterna på det här systemet.

 

Jag har avinstallerat nätverkskortet och installerat om utan resultat.

 

Vilka enheter ska man inaktivera?

Finns ju bara ett nätverkskort!

 

Hur ska jag göra,? Tacksam för alla tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat den senaste drivrutinen för kortet och installerat den?

ja

 

Har hämtat senaste drivrutinen, har fortfarande ingen internetanslutning. Datorn är endast 6 mån gammal, tycker nätverkskortet skulle hålla längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera drivrutinen du har i datorn.

Se till att markera att du vill ta bort drivrutinen från datorn.

Om du markerar nätverkskortet, högerklickar och och i menyn väljer "Avinstallera" får du upp en dialogruta.

Bocka i rutan att du vill ta bort drivrutinen från datorn.

 

Starta om datorn.

 

Hämta den senaste hos Realtek här:

 

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false

 

Installera drivrutinen som passar ditt operativsystem.

Starta om datorn.

Se om du fortfarande har problem.

 

 

Det är mycket viktigt att du verkligen ser till att avinstallera drivrutinen från datorn och inte bara avinstallerar enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, så fungerar det fortfarande inte. Får samma felmeddelande. Kan det vara nätverkskortet som har pajat?

 

När jag har tagit bort nätverkskortet så är Ethernet styrenhet markerad med ett gult utropstecken. Ska denna också tas bort innan jag installera om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du visa en bild på hur det ser ut när Ethernet styrenhet finns med i Enhetshanteraren?

 

Kan du också avinstallera båda Microsoft ISATAP Adapter?

Se till att ta bort drivrutinen för enheterna.

 

Har du ett trådlöst nätverkskort i din stationära dator också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har två ISATAP-adaptrar i din första bild med nätverkskortet.

Dessutom har du ett gäng WAN miniportar, en mängd som är fler än jag normalt ser i en dator.

I din bild du lagt upp nu har du inga nätverksadaptrar vad jag kan se.

 

Eftersom du har problem med detta bör jag få veta vad det är för dator du har. Om jag ser lite i de bilder du har lagt upp ser det ut som att du har en HP-dator. Om så är fallet kan det tänkas att HP har en specialdrivrutin för moderkortet.

 

Jag vet inte vilken dator du har så nu ber jag dig upplysa om fabrikat och modell. När det gäller modell är det bra om du uppger en så noggrann modellbeteckning som möjligt. Detta för att märkesdatortillverkare har olika hårdvaror i sina modellserier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu en bild där jag ser vad som finns under fliken nätverkskort. Hittar de båda isatap adepterna, så jag avinstallera och ta bort drivrutinerna på dessa.

 

Min dator: HP prodesk 400 g1, serie czc5044dzy, prod nr d5s20ea#uuw

 

Är tacksam att du hjälper mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Windows 7 och 64-bitarsversionen hämtar du HPs drivrutin för ditt nätverkskort här:

 

http://h20565.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=5389541&swLangOid=36&swEnvOid=4058

 

Om du har Windows 7 och 32-bitarsversionen hämtar du HPs drivrutin här:

 

http://h20565.www2.hp.com/hpsc/swd/public/readIndex?sp4ts.oid=5389541&swLangOid=36&swEnvOid=4052

 

Se om det gör någon skillnad för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit på denna sida förut och laddat ner. Ser att det finns 2 st versioner från samma år. Ska försöka testa igen.

 

Innebär detta då att jag ska ta bort drivrutinen som jag laddade ner igår från realtek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du skall i vanlig ordning avinstallera alla drivrutiner för nätverkskortet innan du installerar nya.

 

Observera att du hämtar drivrutin som är för ditt operativsystem. 32-bitars för 32-bitars Windows och 64-bitars för 64-bitars Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har återigen kört uppdateringarna av drivrutiner. Fortfarande händer ingenting. Får nu denna information i samband med uppdateringarna.post-138098-0-20130000-1459789821_thumb.jpegpost-138098-0-07435600-1459789845_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, avinstallera nätverkskortet, alltså inte bara drivrutinerna, och starta sedan om datorn. Windows ska då hitta kortet igen och börja leta efter en drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har avinstallerat nätverkskortet. När jag sedan ska installera drivrutinerna igen så får jag upp dessa felmeddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna "Nätverks-och delningscenter" i Kontrollpanelen. Klicka på "Ändra inställningar för nätverkskort". Hur många anslutningar har du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna "Nätverks-och delningscenter" i Kontrollpanelen. Klicka på "Ändra inställningar för nätverkskort". Hur många anslutningar har du där?

Har en anslutning som jag inte kan ansluta till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu kört en omgång till med en äldre uppgradering av nätverket. Fortfarande funka det inte, men felmeddelandena försvann. När jag har avinstallerat nätverket ser det ut så här:post-138098-0-15351800-1459794296_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, och vad händer om du klickar på Uppdatera och låter Windows söka efter en drivrutin, som finns på datorn? Du har väl drivrutiner sparade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, och vad händer om du klickar på Uppdatera och låter Windows söka efter en drivrutin, som finns på datorn? Du har väl drivrutiner sparade?

Händer ingenting. Fortfarande det gula utropstecknet framför nätverket i enhetshanteraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Egenskaper för Ethernet i Enhetshanteraren. Klicka på menyn Information. Klicka på rullistan för Egenskap och välj Maskinvaru-ID. Kopiera första raden och lägg in i ditt nästa svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna Egenskaper för Ethernet i Enhetshanteraren. Klicka på menyn Information. Klicka på rullistan för Egenskap och välj Maskinvaru-ID. Kopiera första raden och lägg in i ditt nästa svar.

post-138098-0-18458400-1459803883_thumb.jpeg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...