Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lämna inte in en dator som det är fel på till vem som helst...


MariaE

Rekommendera Poster

Lämna in in datorn till vem som helst... De flesta förstår sej inte på dataräddning

 

http://www.radron.se/granskningar/Datorsupport-avslojar-skojarfasoner/

 

Där jag bor finns det en butik som påstår sej reparera datorer... Det verkar inte vara en allvarlig datareparatör som jobbar där. Men jag misstänkter att han kanske skickar datorerna vidare till ett ställe som håller på med dataräddning... Om det går att rädda hårddisken förståss... De flesta hårddiskar går inte att rädda...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hänvisar till en 4 år gammal artikel, kan hända mycket på 4 år.

 

Sedan handlar det väl om vilken orsak datorn lämnas in för.

Alla datorer som lämnas in för reparation, har ju inte fel på hårddisken.

 

Och hur menar du med att ...

 

Om det går att rädda hårddisken förståss... De flesta hårddiskar går inte att rädda...

 

Har du egen erfarenhet av detta, eftersom du i flera andra trådar brukar förespråka att har man ett större fel på sin hårddisk så ska man lämna in denna hårddisk till någon som kan rädda hårddisken eller innehållet på denna hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hänvisar till en 4 år gammal artikel, kan hända mycket på 4 år.

 

Sedan handlar det väl om vilken orsak datorn lämnas in för.

Alla datorer som lämnas in för reparation, har ju inte fel på hårddisken.

 

Och hur menar du med att ...

 

Har du egen erfarenhet av detta, eftersom du i flera andra trådar brukar förespråka att har man ett större fel på sin hårddisk så ska man lämna in denna hårddisk till någon som kan rädda hårddisken eller innehållet på denna hårddisk.

Jag har inte råkat ut för nån hårddiskkrasch ännu lyckligsvis.  Men en av mina släktingar ringde mej en gång och frågade vad han skulle göra. Han hade startat om datorn och han fick samma felmeddelande som innan han startade om datorn. Han hade ingen diskett i diskettenheten... Felmeddelandet var "Non system disk" eller något liknande.

 

Då har datorn kraschat sa jag... Tyvärr går den inte att rädda eftersom du har startat om den sa jag... Det gjorde dock inte så mycket. Det var bara jobbets dator och de flesta datafiler bör de ha på en server.  Filsystem fat 32 eller fat 16. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...