Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
i3o6

LÖST Canvas-problem

Rekommendera Poster

.M
Postad (redigerade)

var p = rgbToHex(img.getImageData(x, y, 1, 1).data);
    if(p != colorHex[pen]){
      x -= x%8;
      y -= y%16;
      img.fillRect(x, y, 8, 16);
    }
Om jag tolkar det här korrekt så läser du in färgen på den aktuella pixeln och kontrollerar om den skiljer sig från aktuell färg i colorHex arrayen. Om den gör det så ritar du annar så ritar du inte. Så det du gjort är en if som vägrar rita över den färg man redan ritat dit.

 

Kolla det här exemplet där jag plockat bort íf och se om det fungerar som du önskar.

 

https://jsfiddle.net/d4jy1Leb/2/

Redigerad av .M

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
i3o6
Postad (redigerade)

Ah, tack!

Snabbt jobbat!

 

Kör if (p != img.fillStyle) istället...

Redigerad av i3o6

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...