Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn fastnar i boot läge [?]


Radagast den brune

Rekommendera Poster

Radagast den brune

Har lagat min laptop pga av mystisk bsod- en lenovo - efter jag fick tillbaka den idag satte jag på den och det fungerade bra. Dock sökte datorn boota från en skiva men det var bara att tycka på en knapp så försvann det [jag sökte komma i på menyn för att ändra turordning men den ville inte komma upp] Den andra gången - efter jag tagit en paus från arbetet - skedde det. Lenovo loggan kom upp sedan kom en svart skärm och en vit litet steck som pulsererar .... och puslserar .... jag stängde av och satte på och kom tillslut in efter två/tre gånger. men nu har är den i pulsläge igen.

 

Har den fastnat ?

 

Jag vet att datorreperatörerna stresstestade datorn för att se var svagheten låg [eller ng sådant] är datorn trött och behöver vila ? eller vad är det

 

p.s. Om det hjälper [hoppas det inte stjälper] så kan jag också notera att det ibland finns tre konstiga färgade fält  [cyanblå [ljusblå] och någon annan]  - typ rektanglar - mitt ovanpå skärmen.

 

Är så rådvill snälla hjälp 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radagast den brune

Tja det positiva är väl att det inte är ett permanent tillstånd - sitter just nu på den påverkande datorn och skriver detta - den startade upp helt utan problem. Om någon har en hint om vad problem kan bestå i vore hjälp fortsatt eftertraktad - man vet ju inte ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det en stationär kanske det fanns lite mer att välja på..

Kan du se något samband om du startar omväxlande med och utan batteri?

(men med nätadaptern ansluten då)

 

Och - det lilla vita strecket som bara blinkar.

Vänta länge på det. Och länge kan vara fem minuter, vilket känns som en halv evighet om man sitter och stirrar på det.

Nej, givetvis är det inte normalt att det ska ta fem minuter men möjligen kan det vara till lite hjälp vid fortsatt felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Radagast den brune

problemet är förmodligen löst då det hela handlade om att datorn var inställd att boota från ett usb minne - sedan jag tog ut det ur datorn uppstod inget problem ; har ändrat tillbaka till ursprungsinställningarna nu så hoppas problemet är ur världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...