Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Support Specialist Service- och Affärssystem sökes till Xylem


Katri

Rekommendera Poster

Vi söker nu en person som kan supportera bolagets serviceverksamhet med placering i Sundbyberg. Rollen innebär att supportera användare i Xylems affärssystem ServiceMax samt iScala på alla nivåer i organisationen i framförallt Europa. Teamet behöver nu förstärkning i takt med att antalet användare ökar i och med de pågående implementeringsprojekten av de nya affärssystemen.

 

Arbetsuppgifter och tjänsten

 

Som Support Specialist kommer ditt främsta ansvar vara att supportera användare i ServiceMax och iScala gällande både handhavandeproblem och tekniska frågor. I rollen ingår även att bidra till att vidareutveckla och förbättra avdelningens processer och arbetssätt.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

 

- Stödja affärssystemens användare i Xylems säljbolag runt om i världen via telefon, e-post, chatt och fjärrstyrning

- Felsökning av applikationsfrågor

- Förbättra systemets prestanda genom att identifiera problem och rekommendera förbättringar

- Bidra till att öka effektiviteten i teamet genom att sprida och vidareutveckla kunskapen samt tillgänglig information till slutanvändare

- Administration av ärenden

 

Du kommer att tillhöra ett team av kompetenta och lättsamma personer i ett bolag där prestigelöshet och framåtanda råder. Vill du vara med och bidra utifrån ett användarperspektiv i ett av Xylems stora IT-projekt är detta rollen för dig.

 

Erfarenhet, utbildning och person

 

För att passa för rollen krävs ca 3-5 års erfarenhet av affärssystem och kunskap kring någon eller några av processerna service, försäljning, logistik, inköp, finans och lager. Har du erfarenhet av att jobba med serviceverksamhet eller arbetat med just ServiceMax eller iScala ser vi det som positivt. Erfarenhet från en internationell miljö eller av iScalas modul Service Connect, Crystal Reports, och/eller SQL ser vi som en merit.

 

Vi vill att du har fullständigt gymnasium och har du dessutom en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och därmed en förståelse för de finansiella processerna är det en fördel.

 

Då Xylem och rollen är internationell ser vi att du har goda kunskaper i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt.

 

Vi söker dig med en positiv och hjälpsam inställning. Du trivs med att arbeta i team och samarbetar bra med andra. God kommunikativ förmåga och ödmjukhet ser vi som en förutsättning för rollen. Vidare tar du ansvar för ditt arbete, tar egna initiativ och har en förmåga att prioritera.

 

Låter det intressant?

 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Xylem med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.seoch klicka på Lediga jobb. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Amelie Löjdahl på 08-120 50 428. Urvalet av ansökningar sker löpande.

 

Ansök:


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...