Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hammarlack på balkongkant?


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Sista frågan på följetongen - balkongen :-) Nu när allt är fixat så inser man hur otroligt ful kanten/ramen i metall är (se bild). Svart vore snyggare - men ska man använda hammarlack - eller spraya och täcka väl? Blir ju fult med penseldrag tänker jag? Förslag? Spray känns lättast - men då antar jag att man måste täcka 100%?

post-54989-0-07117000-1459350916_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några exempel på färgtypval.

 

http://www.clasohlson.com/se/b/Bygg/M%C3%A5la-&-tapetsera/Sprayf%C3%A4rg?userSelection=B2C&rememberCookie=false

 

 

Pro paint ska sprayas i rumstemperatur ner till lägst 0 °C, fungerar inte i minus grader. När färgen har härdat är hållbarheten –50 till 120 °C.

Anders, Clas Ohlson
21 oktober 2015

 

 

 

 

 

http://flugger.se/Faerg/Utomhus/Metallfaerg/Metallackfaerg_glans_40%28METAL%2040%29.aspx

 

Kan inte se om svart finns, har för liten skärm på denna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hammarlack och pensel låter som ett bra val på denna "lättmålade" yta.

(Vore det pinnarna i räcket skulle jag valt spray.)

 

Men svart? Torkade regndroppar torde synas (allt för) väl då?

Grått/silver som matchar räcket och alu-durken kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
Hammarlack och pensel låter som ett bra val på denna "lättmålade" yta.

(Vore det pinnarna i räcket skulle jag valt spray.)

 

Men svart? Torkade regndroppar torde synas (allt för) väl då?

Grått/silver som matchar räcket och alu-durken kanske?

 

Det har du alldeles rätt i. Den tanken slog mig inte alls. Tycker bara att svart skulle matcha det snygga golvet Det skulle bli en perfekt kontrast. Grått/silver blir det en snygg kontrast? Sedan skall bordet du rekommenderade från Clas Ohlson också strax vara på plats - med den svarta kanten runt glaset. Därav var den svarta tanken mer att det skulle bli enhetligt. Men det skulle vara för regndropparna då... Som man får tänka om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också på det svarta bordet men det, eller vilket bord som helst, blir naturligare att torka/göra rent än en list vid golvet.

 

Om det ena eller det andra blir en snygg kontrast mot golvet, nja det får nog någon annan svara på <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ett tips om du skall köra med hammarlack:

 

En bit skummgummi, du virar i hopdetta som en "liten boll" i ändan, el-tejp att snurra i hop det hela med.

 

Setan kan du "dutta" ned färgen. Med hammrlack pa sma ytor blir det kanonreusltat!

Störrre ytor strykes med pensel.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...