Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Josefina projektet...


MariaE

Rekommendera Poster

De lyckades inte hitta nåt arbete till mej iallafall...

Problemet var att jag hade börjat på fel utbildning... Men det fanns en datautbildning på Alviksskolan...

Jag ville bara gå en datakurs.

Jag vill arbeta på bibliotek. 

 

 

https://books.google.se/books/about/%C3%96verg%C3%A5ngen_skola_arbetsliv_f%C3%B6r_elever.html?id=FIieMQAACAAJ&redir_esc=y

 

http://www.auris.nu/begransa-inte-dig-sjalv

 

Hon kanske hade samma dåliga lärare som jag på Alviksskolan... Vi hade samma Syokonsulent iallafall.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad för sorts svar och diskussion har du tänkt ska följa på ditt inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad för sorts svar och diskussion har du tänkt ska följa på ditt inlägg?

Fånig kommentar... Det kanske finns någon som har en bättre kommentar om hur de fick jobb... Det var iallafall en som fick jobb som gick på samma dåliga datakurs som jag gjorde...

//eforum.idg.se/topic/303726-min-f%C3%B6rsta-datakurs/

Syokonsulenterna hjälpte alla att få jobb efter datakursen i Alviksskolan. En fick jobb under kursen på en av praktikplatserna... Jag skulle ha jobbat på Brännkyrka föreningsråd det var en av praktikpalserna som jag blev anvisad. Vad skulle jag göra där ? Bara skriva en massa föreningsrapporter... Jag visade inte att jag tyckte jobbet var kul därför fick jag inte fortsatt praktik och jobb där...

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fånig kommentar.

Josefina-projektet fanns för mer än 25 år sen. Väldigt få som hörde talas om det då och de flesta av dem har glömt det vid det här laget. Varför skulle någon annan som läser Eforum vilja diskutera Josefina-projektet nu?

Det innebär att det är mycket stor sannolikhet att detta skulle ha blivit en av dina många bloggtrådar och därmed inte passat i Eforum.

 

Jag visade inte att jag tyckte jobbet var kul därför fick jag inte fortsatt praktik och jobb där...

Högst normalt att man får börja med ett tråkigt jobb ett tag för att sen kunna byta till ett roligare. Inget skäl till att inte ta ett jobb när man inte har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Josefina-projektet fanns för mer än 25 år sen. Väldigt få som hörde talas om det då och de flesta av dem har glömt det vid det här laget. Varför skulle någon annan som läser Eforum vilja diskutera Josefina-projektet nu?

Det innebär att det är mycket stor sannolikhet att detta skulle ha blivit en av dina många bloggtrådar och därmed inte passat i Eforum.

 

Högst normalt att man får börja med ett tråkigt jobb ett tag för att sen kunna byta till ett roligare. Inget skäl till att inte ta ett jobb när man inte har något.

Eftersom jag inte visade att jobbet var kul så fick jag inte fortsatt praktik där...  Jag hade andra praktikplatser också men där hade de inget jobb för mej.

 

Jag praktiserade på dövas hus bl.a. Jag fick hjälpa till med att översätta Engelska... Det var inte det lättaste för den Engelskan var skriven av en döv i USA. Hon skrev mycket dålig Engelska.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så gick också denna tråd off-topic och blev en blogg om privata saker.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...